simpanan hari tua habis sekelip mata,mengapa?

10:16:00

Hanya sebagai sumber inspirasi ...hanya ingin berkongsi..semoga ada yang bermanfaat untuk diri sendiri dan orang lain...

tahun 2014 akhirnya juara milik sy dan pada tahun itu julung2 kalinya pertandingan pidato piala bank negara itu diadakan di bank negara bukan di dewan bahasa dan pustaka seperti tahun2 yang lalu.jadi sy rasa sy adalah pembuka tirai sejarah pertama kerana dlm 88 perserta yang berjaya memasuki dan pertama kali saya menjejak kaki ke bank negara untuk bertanding..sy akhirnya membawa kembali kemenangan.Mesti semua nak tahu apa rahsia kali ini..dan apa resepi atau ayat jampi yang membuat saya menang..tp bagi sy tiada satu pun strategi luar biasa untuk sy menjadi juara.tiada pula isi pidato atau bahasa yang lebih canggih digunakan untuk sy menambat hati juri.tidak seperti tahun2 sebelumnya..isi sy terlalu banyak fakta..terlalu banyak statistik dan terlalu banyak ayat bombastik..dengan suara yang lebih meyakinkan..dan perasaaan over confident..tp sy tak menang apa2 pun..jd disini sy ingin jelaskan..kdg2 jangan terlalu banyak mencedok isi dalam googles dan dijadikan topik kita..jgn nampak sgt kita baca dan muntahkan..dan apa jua perkara jgn rasa diri ni bagus sangat...sebab apa yang kita rasa itu adalah lambang2 riak..dan apabila secebis rasa riak itu..persembahan kita hambar..apa yang kita sampaikan tidak sampai kepada hati pendengar..dan sy belajar dari kesilapan itu..almaklum..mempunyai pengalaman bertahun2 sebagai juruacara,,jurubahas dan jurupidato..kdg2 sy overconfident...dan ternyata..dalam pertandingan apa saja boleh berlaku...kalau ALLAH nak terbalikkan kita..itu  jam dan itu saat pun kita boleh tumbang..sbb ingatan..dan bakat adalah kurnianNYA..hebat mana kah kita untuk mendabik dada..dan sy sudah cukup belajar ..sy pun manusia biasakan ..belajar dr kesilapan dan keegoan..jadi topik kali ini sy pilih kerana ia lebih bersesuaian dengan jiwa sy..tajuknya amat simple dan perlu pendekatan yang baik kepada masyarakat..dan sy tidak perlukan terlalu banyak rujukan mahupun fakta yng meleret2,,jadi semua nya sy tulis dan sy hafal sendiri..ayat nya pun lebih kepada diri sendiri..dan oleh kerana ia lahir dr hati yang ikhlas..tiada tokok tambah yang berlebihan..ALHAMDULILAH..2014 saya adalah juaranya...dari 88 org peserta


i akan sharing my  indicators with u guys...t.".writing is caring,sharing is loving"itu trademark sy sendiri.hehe hope ada yang baik jd manfaat"stay tune akan muncul tak lama lagi

cuma disini sy nak beri peringatan untuk diri sendiri dan org lain..bahawa dalam apa jua yang kita lakukan jgn lupa tiada apa yang mampu kita capaai tanpa izin ALLAH SWT.jgn terlalu riak dan jgn lupa untuk bermohon doa.percayalah doa yang ikhlas dan hati yang luhur pasti akan membuahkan hasil.lambat atau cepat ia pasti tercapai..cuma lumrahnya manusia kadang2 kita lupa...

bermuhasabah diri lah...::) untuk aku dan kamu...



You Might Also Like

0 comments

LOVE COWAY PAGE

FOLLOW ME ON GOOGLE+