Assalammualaikum...Nak tahu tak..seumur hidup saya lah ni lah first time saya jadi dulang girls kot..tak padan ngan usia kot...kelakar rasanya,tapi oklah dapat aura pengantin baru walaupun saya ni dah pengantin lama..

Sebenarnya kawan saya yang kahwin ni kawan yang kerja satu bangunan dengan saya,kerja dengan genting group.ntah mcm mana terapat pulak.selalu jumpa pun di surau .di lift dan tempat makan,tak sangka dari dua tiga orang dikenali,sampai banyak genting group yang saya kenal.mungkin saya ni suka pot pet kot,dan ada je lawak gila untuk diorang,sbb tu kalau jumpa semua jadi worm kegelian tergelak2.

Akibatnya saya pun terjoin jadi dulang girl,jadi dayang2 untuk kawan saya yang sorang ni.makin ramailah kawan genting saya kenal.actually best gak ramai kawan ni sempat lagi saya promosi produk.ada je kwn2
satu ofice saya hanya kenal dalam bank je,satu orang pun xkenal walaupun dalam bangunan yang sama,tapi saya bersyukurlah bakat dianugerahkan saya sentiasa senang je pada sesiapa yang senang dengan saya.bukan perasan tau,,tapi ini hakikat,org ikhlas saya pun ikhlas lah,.org berlagak saya seribu kali berlagak..

Pic diatas masa malam berinai..di rumah tamu datin halijah sentul,first time saya singgah di tempat ni tau.setiap hari saya lalu balik kerja tapi xpernah singgah.Tapi malam khamis hari tu,lepas kerja saya saya dan gang2 di atas pergi ke sana untuk meraikan majlis malam berinai,cantik sangat rumah desa di tengah2 bandar.ala2 kampung gitu,walaupun saya pernah merasakan lebih kampung dan lebih kedesaan rumah di padang dulu,tapi bila berada di kl ni wahh keterujaan tu masih ada.

Walaupun saya sangatlah penat dengan kerja saya,sbb saya ni adalah jemputan,lepas je kerja terus saya bergegas.itu tanda saya menghargai org yang menjemput.bayangkan dengan sesaknya jalan dan hujan renyai di kl,sempat juga kami sampai.

saya suka pic ni,lama rasanya tak menyarung kain batik di kepala,ini pun kain atas ehsan org pinjamkan,hahaha...unik kan,saya jadi dayang2 masa ni.dah tua mcm ni pun nak jadi dayang2 kan,sesuai untuk anak dara je kot.tapi saya kan dayang2..kena lah dayang2 pemalu gitu..ahh sudah..:)




esoknya jumaat adalah majlis akad nikah,dapat baju sponsor lagi.suka2..time ni pun terpaksa berlari2 dari ofice kejar time,saya ni fikir kawan dah book saya lama je.kalau ikutkan saya teramatlah perasan sibuk.tapi saya sukalah baju ni,lama xjahit baju kurung.makcik cleaner tempat bangunan kami bekerja yang tolong jahitkan,jahitnya berkualiti setaraf butik,upahnya pun murah.lepas ni sure saya beli kain pasang banyak-banyak nak bagi makcik tu jahitla..kemas sangat saya pakaipun selesa.pstt..ada org tegur saya lebih ok" pakai baju kurung..

ceh..memuji sangat,,tapi saya memang selesa kot berbaju kurung,cuma kerja saya kadang2 tidak mengizinkan saya keayuan sentiasa,saya perlu pantas bergegas kerana mengejar waktu dan selalunya seluar dan kemeja adalah pakaian yang memudahkan pergerakan.kalau berbaju kurung,mahu saya sinsing kain untuk melangkah dengan panjang dan pantas.
memang xberapa berbakat nak mengangkat dulang..tu pilih yang paling ringan...first time kot...ni masa kat masjid negara.ada juga gang saya yang tersalah masjid,ada yang sesat ke masjid wilayah.nasib baik pengantin belum sampai,if not mesti semua kelam kabut.saya angkat dulang coklat kiss...rasa nak cilok satu masuk mulut..tapi control sikit..niat dibatalkan..

inilah kawan-kawan saya.ada juga baru saya kenal,senyum je semua,walauppun otak saya tengah bercelaru,hati saya gundah gulana bila sesekali bila keluar dari kepompong keresahan dan melakukan perkara yang lain,hati saya sedikit terubat,walaupun tangan saya tak lepas dengan hp dengan perasan sibuk,senyum tetap diberikan..

Haaa...banyak lagi pic atually,saya ni memang pantang jumpa camera..tapi ini pic terakhir..,atas ni lah kawan saya suezana executive di genting group dan suaminya yang dikenali di gim.jodohkan..semoga kekal hingga jannah pian dan sue...lepas ni kalau bertembung di dalam lif dan di surau,..saya akan usik dia..tue je time kami jumpa atau terserempak waktu office hour..

Lepas acara akad nikah,saya tidak focus actually,saya masih bersama hp ditangan.ada kawan tegur"nyah,ko ni kuat business sangat la..."..sy hanya tersenyum..saya yang masih sibuk melayani soalan2 di client di hp,sempat juga kena marah dengan customer,owh customer ku,kenapalah cepatnya marah2,kadang2 banyak hal di luar kemampuan batasku untuk menyelesaikannya,adohai...

Dan langkah saya atur pulang lebih awal,tinggallah kawan2 saya,dan kawan2 baru yang saya kenali masih di masjid untuk bergambar dan begurau senda,saya angkat kaki lebih awal.entah mengapa hati saya tidak memungkinkan saya untuk berada disitu lebih lama.dan esok majlis bersandingnya,saya tidak dapat menghadirkan diri..sorry sue...doa saya sentiasa mengiringi sahabat2...tahniah sekali lagi..perjalanan sue baru hendak bermula...di ruang kehidupan yang berbeza dari sebelumnnya.semoga sue bahagia selalu.






Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post