Hi..salam sebelum tido,after dinner then cecepat solat isyak,alya pun tak de homework,terus nak cerita tentang hari ini.

My first brekfast untuk pagi ni:Roti canai with teh tarik. NO nescafe dis morning,taknak addicted!Tapi dah addicted pun..
roti canai di sentul


Then sampai kat HQ,hajat di hati nak belanja kawan-kawan di HQ brekfast..ye lah asyik dikatakan sombong je..ayik wassap hari ni besok baru balas,tak nak lah dikatakan kawan-kawan lupakan kawan kan."kite tak sombong pun,buat-buat busy"So letih nak invite sorang-sorang,saya postkan status di FB.Tapi hari masih pagi kan,masih ramai belum sampai ofis.hehehe..oklah tu...ramai-ramai sangat kopak I kan...kahkah..Ikhlas ke idak ko ni irda?ikhlas..ikhlas..

status i di FB
21 hrs ·
My friends @MBC..I be there around 8.45am..please roger me at food court for breakfast treat.. be there till 9.30 before attend meeting..alhamdulilah just want to share my rezeki with u all
Najua Hanim Alhamdulillah..roger lau dah smpai
MOhd Faiz
MOhd Faiz Saya saya.....;p
Tengku Alina
Tengku Alina Nk gakkkkk hehehe
Irda Alya
Irda  Mai mai...smile emoticon kat food court dah ni
Sabri Lamin
Sabri Lamin Abg sab takda ke...

After status di fb saya tulis.Inilah menu ke dua untuk saya breakfast
Nasi lemak sotong+telur mata
Ini adalah menu favourite saya kalau berada di HQ,tapi pagi ni mungkin tadi dah makan roti canai,tak berapa nak selera laahh...tak habis pun..Sajalah nak makan sekali kan...
Ada juga yang yang pm kawan-kawan masih dalam perjalanan,so tak dapat lah saya tunggu k.Habis breakfast sebelum meeting saya nak cari surau untuk dhuha,saya ternampak dua kelibat budak pfc junior saya,.Saya cakap ikhlas lah terima tak seberapa ni dan enjoy ya your breakfast..."doakan akak murah rezeki"

After dhuha saya tengok jam hampir pukul 10am,saya kira semua sudah naik,saya tak kisah masuk lambat.Biar yang lain termasuk junior saya tadi naik dulu.
Dua junior yang setia menunggu

Me:Laaaa nampak tak naik lagi?

Saya seperti biasa sentiasa terkocoh-kocoh nak masuk ke bilik meeting.

Saya kalau meeting sampai satu hari memang bosan.Bukan apa otak saya ni tak boleh fokus sangat orang bercakap lebih dari 4 jam.sudahnya pukul 1 je saya tengok jam,pukul 1.30 tengok lagi,"Lapar ni"Saya bermonolog dalam diri sendiri.Tak sedar diri irda ni bukan tadi baru makan nasi lemak plus roti canai.Saya makan memang macam membela

Tengok slide fikir saya ke lain dah,atas slide tu minda saya menerawang bende-bende lain,saya pun dah hilang focus bila orang depan bercakap.Saya terkalih sedikit je,focus saya hilang dah.hehe tapi takpalah,apa yang diorang cakap saya dah dengar sebelum ni di bangi,bende yang sama je dok ulang-ulang

sekejap-sekejap mata saya ke luar room,bau ayam goreng ni menusuk hidung saya.Dah pukul 1.30 kot,lapar ni...isshh irda ...hahaha..sebenarnya takdelah lapar sangat,sebenarnya otak i yang minta rest.

Macam takde lagi nak stop orang depan bercakap,saya pun keluar diri minta ke toilet,saja lama-lamakan diri di toilet,sebab input dah tak boleh masuk dah.siap boleh selfie tau.
Orang-orang cakap I makin kurus,bila ditanya diet ke?Tak de maknanya aku nak diet!makan macam membela ada lah,dulu time beranak pun takde nak pantang-pantang,siapa time pantang makan cendol plus maggi curry cili api???I buat u all,entahlah...kesedaran sivik masa tu takde,samalah masa lepas operate hari tu,maggi cili api jugak yang ku cari.

Istilah pantang dalam diriku takde,pantang nampak je,makan ...aduhai irda irda..Bila orang cakap saya makin kurus,ada yang cakap keje kuat sangat..takdelah...maybe fikiran serabut sikit kot..Dan dan dan...sebab puasa...ceh..so u all nak kurus,takyah diet-diet buat rugi je,makan je apa yang selera,kang dah sakit-sakit tak boleh nak makan dah.cuma amalkan juga puasa ya...
Inilah saat-saat yang di tunggu...makannn!!HEHE...sudah-sudahlah tu meeting,makan dulu
ayam berempah inilah yang buat hidung ku menghantar isyarat ke minda ku dan juga isyarat ke mata untuk menghilangkan focus di depan.Sedap weih..Nak ambik lebih sogann!Awak kan senior,bagi lah budak-budak lagi muda makan lebih,.sudahnya ambik ayam kecik ciput je..

Lepas makan & solat zohor,hajat di hati nak pergi jenjalan cari baju untuk dinner csd..Alvin dah wassap-wassap di group,kekeke..Siap mention my name kenapa tak masuk session after lunch.

Buat tak tau je,wahh pergi beli baju jap alvin,takkan nak tulis cam tu kan.Alvin yang tahu character ku.Malas nak layan lah tu...

Ditemani seorang kawan ku berjalan dalam teriknya panas.Finally dah satu jam berjalan baru jumpa lah..bila dah beli dah bayo,sampai kat ofis terfikir-fikir sorang,,Apa yang aku beli tadi eh?Saya yang selalu berbelanjawan negara dengan baik hari ini tergoda juga dengan sesuatu.Aduhai..ALMOST RM300 spend for today.just for simple dress...ish ish..nyesal lah tu dah beli..

Fikir-fikir balik..takpalah irda rewardlah diri tu sesekali..ye lah kan..betul jugak tu..dalam hati tu dah macam-macam suara ada ni.suara-suara di kolam jiwa yang menggetar-getarkan setiap tindakan..tue saya pernah cerita kan...menyesal selepas dah buat!tapi ada suara lagi satu yang untuk menyedapkan hati..takpelah dah beli ponnnn!

Sampai je bilik meeting dapat angpow dari alvin...my RSM..toche toche..arigato gozaimas!"wah,time angpow sudah ada ya,"alvin said,Hehe pandai alvin gurau-gurau sentap erh..



Inilah My Leader alvin..selalu pening gak ni.selalu serabut gak .hehehe..by the way dia seorang leader yang bagus
Tadi perasan kan masa nak beli dress,nampak sangat ku dah lama tak turun ke sogo,perasan dah ada kedai ngop-ngopi di bawah tu,orang cakap menu lebih kurang oldtown.sedaplah jugak.Ok next time nak try lah ngopi-ngopi disini

6.15pm meeting belum lagi nampak beransur,sekarang dah sesi Q&A,Saya tahu alya dah nak balik sekolah,ketika mereka dalam discussion saya angkat kaki perlahan-lahan macam nak ke toilet je gayanya..hehe sudahnya saya turun ke bawah untuk asar...angkat beg dan cabut...

saya nak balik dah saya tinggalkan mereka dulu..sorry..saya nak jumpa family saya,nak dinner sama-sama,nak tengok anak montel saya tu.

Lagipun alvin nampak saya nak cabut,dia buat-buat enggage lak tadi.tapi takpe saya tinggalkan mereka di dalam bilik tu sebab Q&A tu saya dah tahu jawapannya.kekeke..:)

 P/S 
BILA jam sudah menunjukkan pukul 6 pm dah sudah terlalu lewat untuk anda berada disitu,angkat lah kaki untuk solat asar,kerana jangan fikir apa orang kata,fikir lah apa ALLAH kata
"ko nak solat pukul berapa mek?"Ingat...siapa pun di depan,jika kamu rasa kamu betul jalan saja,tak perlu permission siapa,sebab kamu berada disitu kerana izinNYA,dan tinggalkanlah semua untuk sujud padaNYA.

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post