Hi..demam demam pun boleh menaip tau.menaip sambil terbaring atas katil.Dalam listing saya ni banyak bende nak share dalam garmin ni,bila tengok rating nuffnang saya meningkat,saya semakin tersenyum dalam menulis.

jangan tertipu mainan camera,muka i takde lah selicin dalam picture!
boleh dikatakan saya ni kalau pergi keje pun jarang touch up,malam ni bila saya make up sikit semua orang cakap nampak lain.Heheh setahun sekali kan..nak juga macam diorang,bila saya selfie dan snap masuk hantar kat group family...hb cakap"mama lagi cantik tanpa make up"ceh..hb memang suka wajah ku tanpa dicalit-calit...hb memang tak suka saya berwarna warni muka ni..hehe..tapi nak jugak rasa kan...

Tanda orang makan banyak,double chin timbul ..pipi pun kembang semangkuk!kuikui...ada orang cakap saya macam emma maembong..(jangan kecam saya,bukan saya cakap,orang cakap..hehehe)...ada orang cakap dari tepi macam faezah elai..kahkah..lawak lawak..tapi tetap irda perasan!tapi bab faezah elai tu memang ramai yang cakap tau..hubby pun cakap..wahh tapi dia pipi runcing..i pipi booolat...ada rahsia nak kecikkan pipi tak?ke nak toreh sikit daging kat pipi ni..heh!aduhai...


By the way ni penampilan pertama saya berturban,asyik pakai shawl je kan,meh sesekali saya cuba kelainan,saya tak nak sama dengan orang lain.first time beli turban ni kat jalan TAR hari tu rasa tertipu sebenarnya dengan harganya dan rasa menyesal,tapi dah beli kan,sarung je lah,harga turban ni dah sama sepasang baju kurung di butik.nyesal i beli...sob sob,,tapi nak sangat kelainan beli jugak.sudahnya bila lagi lah aku nak pakai?pakai pergi office memang tak lah kan.

 Sebab perasan dikatakan ala-ala faezah elai,keje si Irda asyik posing je lah kan.sebab nanti makeup dah cair habislah.Kadang-kadang kan memanglah makeup banyak membantu para wanita.Kalau hari-hari pergi keje macam ni,mahu kopak sebulan untuk belanja lipstik,mascara,bulu mata palsu..i pakai bulu mata palsu u all,dah terkelip-kelip je mata ku...al maklum tetiba rasa macam ada belalai kat mata ni..orang tak biasa kan...



Bila tunjuk kat alya picture ni..alya siap mention nanti baju ni bila dia besar dia punya..ambiklah sayang.semua koleksi mama koleksi alya juga...



Menu dinner dimulakan dengan yee sang.Dan all menu adalah chinese food.memang tak kena selera saya langsung.Mungkin sebab masih dalam suasana chinese new year,so menu masih dalam aura gong xi fa chai!



saya hanya makan prawn je..yang lain tak sesuai selera ....







I luv her saree.staff dari JB.cantekk sangat cara dia pakai saree dan matchingkan dengan tudung.Merah memang pilihan kami...


Terasa glamer pulak orang nak selfie..hahah...ni kawan saya yang jumpa setahun sekali..budak hafiz ni pernah jadi partner emcee masa event kick off pfc tahun lepas.

"ehh..ko ke...apsal nampak lain"....

Me:Mak jemah touch up sikit...hahah..



My head csd en azzam introduce me to CEO..ok blushing sikit ni bila en azzam introduce me,hilang kata-kata ,tetiba irda jadi pemalu bila head inform 1 by 1 my performance to him.

Ye lah..i ni biasa-biasa je..ramai lagi yang hebat-hebat dalam hall ni.

 
bestnya...dalam region dapat ramai-ramai pergi,dalam region i,i sorang je ..yang lain ada dua orang LG..SOB SOB..next year kalau boleh nak ramai lagi dari region I..


Terjumpa kawan lama..she the one jaga my preferred relation manager,lebih kurang macam alvin lah.tapi alvin jaga mass market sales staff.




last year performance by elizabeth tan!..tahun ni i langsung tak kenal siapa artis chinese ni,tapi suara dia sedap.nyanyi lagu melayu pun best!siapa eh?tak kenal seiih..





 SHE,my

 head HR,always sporting.Start dance je,semua ikut.I je tukang snap-snap..heheh

Bila music rancak semua orang ada yang mula menari.Dan ada yang dah mula meninggalkan hall.Saya just ambik gambar dan mula untuk untuk angkat kaki juga.Hidung saya asyik terbersin-bersin dari tadi.

Memang saya rasa akan demam...

suasana luar hotel.Rasa bersalah dengan akak ni 4 kali misscall nak ajak berphoto kat booth dengan lain-lain,saya tak sempat sempat nak pergi.Finally kat luar hotel juga kami ambik photo.

Jam menunjukkan pukul 11:45 malam,kawan-kawan  lain ajak plan nak minum kat kedai mamak luar hotel ni ramai-ramai,saya dah mula melangkah ke luar hotel,konon nak join juga,tapi kepala saya makin berat bila saya tak henti-henti hidung meleleh,selsema saya makin teruk.Dan badan saya rasa lemah juga.

Saya kona ke belakang,dan saya biarkan mereka pergi.Saya minta masuk bilik dan nak mandi air panas.

Lepas mandi,sehelai baju tebal tak cukup,doublekan baju,tebalkan selimut...saya tidur dalam menahan sejuknya menggigil tapi badan saya panas...owh aku demam ..tekakpun perit

apa-apapun ...alhamdulilah untuk 2015 performance dan terima kasih untuk penghargaan ini dari bank.InsyaALLAH tahun depan panjang umur masih bersama banking lagi.

kepada sesiapa  yang mencari tukang makeup area kl untuk sebarang event,boleh contact saya dan saya akan refer kawan saya tu.

Ok..nak rest..saya cuti plus mc hari ni...

P/S

kekuatan itu datang dari dalaman,dalam keramaian kadang-kadang kita lupa,tapi bila sorang-sorang beransur pergi,baru kita tau kita sebenarnya sedang lemah.

dan baru rasa nak demam...sebab antibodi badan lemah,walaupun demam,selagi jejari  ini masih mampu menaip,ia akan terus menaip..

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post