Hi..sambil tunggu alya siapkan homework..hari ni tak tahu kenapa rasa nak marah je,ada je bende buat saya melenting hari ini.Fasa "kawan baik"dah  habis..,awat lah rasa nak marah ni...



Hari ni habis office hour balik seawalnya,..tak sabar nak geget-geget pipi alya ni..bonding time ngan dia kadang-kadang mandi sama..

Sudahnya keinginan semalam nak makan pizza disambung hari ni..no cook for today!Tak jumpa pizza dominos pun jadi lah..
Tunggu turn nak order...beratur lah aku belakang orang ni



Malam ni jadi cikgu alya buat homework pun tergarang..masa kat dominos tadi punyalah lama tunggu,alya ni becok,setiap kali baca sesuatu gigih bertanya banyak kali,macam iklan kat tv tu la..ini burung apa,itu apa,tanya macam-macam,boleh saya termarah tadi depan orang sebab dia tanya berulang-ulang bende yang sama sedangkan masa tu i tengah khusyuk baca sesuatu..tak perasan tertinggi suara

Ye sayang!!kan mama dah cakap..sekali cukuplah...aduhai...alya...sorry sayang..terus saya peluk dia tanda say sory..napa eh kalau kita rasa nak marah?Begitulah perempuan..kadang-kadang ada hormon tak stabil!

Tahu tak apabila kita rasa nak marah mungkin ada sesuatu yang kita cuba simpan,mungkin hal kerja atau hal customer yang terbawa-bawa , coolkan selain solat dan mengambil wuduk.tip kurangkan perasaan marah...Dalam keadaan begini DR tuah kata...cuba

MINUM AIR PUTIH BANYAK-BANYAK

BANYAKKAN PAKAI HARUMAN/WANGIAN..sebab wangian akan menghilangkan sedikit stress tau.

Saya akan cepat berang kalau masa yang diambil untuk sesuatu perkara itu terlalu lama.contohnya bila saya buat order ia terlalu lama untuk disiapkan disitu saya rasa panas je.

Kedua saya akan cepat marah kalau terhegeh-hegeh,saya pantang betul...sebab masa saya amat berharga,jika dalam suatu masa tu saya terbazir tanpa buat apa-apa,mulalah saya gelisah.

oklah irda..takmo lah marah-marah ...nasib dominos ni sedap!Nasib hari ni alya punya homework senang je dia nak buat,Bahasa Malaysia!Kadang-kadang alya ni suka menguji kesabaran juga,,dah tahu mamanya tak tahu bahasa arab,ada ke patot time kita khusyuk sesuatu..mama ni apa dalam bahasa arab,ainun is mata...hidung?...hitam? dan warna-warna dalam bahasa arab..ishh memang mama zero knowledge bahasa arab alya...dia suka ngulang-ngulang..budak-budak kan..gigih bertanya..n alya..memang jelmaan irda junior betul...




Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post