Hai...when all family menghadap tv,i lebih suka blogwalking..Malam ni nak share story and the same time nak promote business kawan-kawan..Saya selagi boleh kalau nak beli apa-apa atau buat apa-apa akan roger kenalan untuk berurusan..Alhamdulilah setiap kali nak sesuatu,ada kawan-kawan lama yang sudi membantu...

After 15 years i jumpa balik kawan lama ..last jumpa masa form three.we all satu kelas kot....Walaupun ada je di Fb.baru bulan ni kami jumpa,itu pun sebab madu.Actually i memang lama dah nak cari madu.Madu(honey)hokey..bukan bermadu..aduhai...hehe

Cause why..My baby alya ni ada sinus dan selalu je kena bekalkan nasal spray tu.sometimes bawak pergi specialist almost rm 300 melayang sekali visit,i tak kisah bab cost tu,lagipun boleh claim company,tapi risau cause bergantung pada ubat kan..and ada steroid kan..tu tak nak tu...pagi-pagi dah bersin,kadang-kadang hidung asyik gatal-gatal,Alhamdulilah after i bagi 3 hari berturut-turut  madu..terus takde bersin-bersin lagi..dan dia tido dengan selesa..

Sebelum ni saya memang ada juga beli madu-madu di pasaran..dan selalu juga tanya kawan-kawan macam mana nak cari madu asli,even kat pasaran yang mahal-mahal pun,i masih meragui aslinya.Ada juga kawan bagitahu beli dekat tepi-tepi jalan yang orang asli jual di cameron highland tu..sure asli?..Fikir balik takkan asyik nak pergi cameron je kan..

Tahu tak macam mana kita nak tahu madu tu asli atau ada campuran gula?cuba dedahkan madu di dalam cawan,tengok semut ada datang tak?kalau semut ada datang maknanya ada campuran dan bukannya asli..

Bila saya baca-baca balik ubat paling mujarab sebarang penyakit adalah madu..doa sangat dapat jumpa madu asli..untuk alya dan untuk satu family juga guna..Alhamdulilah doa dimakbulkan..

Tup-tup my friend ni up status kat fb yang dibelakang rumah in law dia ada lebah bersarang atas pokok,dan lebah tu pun menghasilkan madu.Dah confirm-confirm asli kan...Apalagi i pun order lah..dan sekarang i dah repeat order kali ke 3,sebelum ni my friend ni deliver to my hubby,last week he direct COD dekat office,terbaik sangat service tau..so after this siapa nak madu asli dan dijual oleh orang yang dipercayai..contact I ya..tapi stok limited..

Sebab itu business keluarga,dan tak sangka lebah bersarang belakang rumah dia,jadi stok madu kelulut ni sangatlah terhad.Jadi harga pun boleh tahan untuk satu botol .Saya tak kisah semua tu asalkan saya percaya tukang jualnya.

Kepada ibubapa yang anak ada masalah sama seperti alya,cuba lah bagi madu..alhamdulilah mujarab,alya akan makan sebelum dia amik breakfast sesudu pagi,kadang-kadang malam saya akan bagi qaseh junior yang ada campuran kurma dan kismis tu..kadang-kadang kalau stok madu takde,alya akan bersin-bersin balik..hope she can recover lambat laun...

Dan bila suap madu,jangan pakai sudu besi tau,pakai sudu yang bukan logam..tapi plastik,sebab madu akan hilang khasiatnya bila terdedah dengan bahan-bahan logam..

p/s
Penyakit itu datang dari Tuhan dan ubatnya ada dalam alam yang dicipta Tuhan.Dalam AL-QURAN ada sebut 1001 kebaikan madu,jadi kembalilah kepada sunnah nescaya ia lebih baik dari segala-galanya.

Kadang-kadang dalam mencari keuntungan,yang sunnah kita jadikan unsur jualan,tapi dalam ada campuran,wallahualam..semoga kita terhindar dalam tipu daya perniagaan.

Semoga my friend yang ikhlas ni murah rezeki lagi,dan terima kasih sentiasa hadir bila kami order.semoga keluarga kawan saya ni sihat selalu dan bahagia selalu.Dimurahkan rezekinya kerana orang-orang yang ikhlas pasti ada ganjarannya dari ALLAH..
 
Rajin pula aku edit pic ni..lama tak jumpa ko izham,sejak tahun 2001,selalu jumpa hubby je hantar madu..3rd times order hantar direct kat office gitu..

TO:izham..thanks beb..hantar sampai kat ofice

anda mencari madu asli?011-23716700,Sekitar Kuala Lumpur & Selangor Sahaja..free delivery

7 Comments

Thank you,come again :)

  1. hafifi hasbullah28 February, 2016

    Ijam jual madu yer..

    ReplyDelete
  2. Madu????

    ReplyDelete
  3. Mohd Khairul Izham29 February, 2016

    mencari madu kelulut boleh whatsapp/call/pm fb 011-21176243

    ReplyDelete
  4. Mohd Zaki Zainudin29 February, 2016

    Huh... dah ada madu rupanya...

    ReplyDelete
  5. Mohd Khairul Izham01 March, 2016

    Nak ke bro.sesambil ngeteh pekena madu kelulut sedap

    ReplyDelete
  6. Mohd Zaki Zainudin01 March, 2016

    Bini marah..

    ReplyDelete
  7. Mohd Khairul Izham01 March, 2016

    Tu madu lain bro.haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post