shopping vouchers

Last year campaign,i received vouchers today.Ok lah kan..better than never,sebab lupa dah actually pasal reward ni.So ini vouchers kali ke dua untuk tahun ini.Apapun Alhamdulilah,ini bukan sebab amount tapi sebab mengingatkan yang mudahnya menjemput rezeki...

Last January saya dapat juga vouchers lagi banyak jumlahnya dari yang sekarang.itu untuk UT-EPF campaign,yang ini untuk PRS(Private retirement)tak sangka dua-dua campaign saya dapat,saya buat gitu-gitu je actually.sebab focus saya lebih kepada loan asb.Entahlah saya lebih selesa buat loan daripada product wealth management,mungkin saya lebih suka orang bayar bulan-bulan daripada bayar sejelepuk banyak ..

Sebenarnya sejak hari isnin hari tu mood saya kelaut,entah malas sebab incentive saya Q4 tak begitu menarik dan amat menyedihkan,ye lah bulan Feb incentive oct,nov dan dec 2015 keluar,sebab last quarter four saya buat 2.6 million sahaja,entah mungkin target naik hujung tahun tu,sedih tul tengok bila payslip beberapa angka je untuk commision loan.Alahai...Bukan apa,saya memanglah tak kisah pun berapa dapat,cuma saya dah planning banyak untuk incentive Q4 sebab untuk dua-tiga bulan ni banyak betul saya nak pakai untuk rumah di gombak tu..nanti saya update progress ya tentang rumah tu,orang dah start keje dah...sudahnya bila listing tak menggalakkan,terlopong mulut..."laaa banyak ni je ke"..mulut aku nak berbuih dah,nak pergi toilet pun selagi boleh tahan nak keyin sales nak keyin sales punya pasal,kepiit je..takkan ni je"protes saya dalam hati

Actually kalau buat wealth product,buat itu bulan next month dah dapat.Tapi kalau loan nak tunggu 5 bulan baru dapat untuk satu-satu quarter,tunggu punya tunggu..alahai..memang betul saya takdelah kebulurr sangat,tapi saya tengah buat rumah!saya perlukan capital yang besar... 

Bila fikir-fikir balik,saya kena redha,memang itu jelah rezeki saya kali ini,apalah nak sedih sangat irda,selalu kan saya buat lebih banyak setiap quarter,cuma last q4 tu itu je yang termampu dibuat,mungkin short december closing asb..jika fikir balik berapa dah bulan october,november,december tahun lepas commision coway?sebenarnya tambah tolak,,lebih dah saya dapat,itu semua dah ditulis banyak tu rezeki saya,sebab tu ALLAH kurangkan incentive saya untuk ASB loan.Belum lagi termasuk commision-commision business tepi yang saya dapat,jadi apalagi nak sedihkan.Mungkin ini first time saya dapat paling sikit dalam sejarah..tapi bukan salah sesiapa,bukan salah sistem yang kira,bukan pula salah management yang ambil kesempatan,memang itu aje ALLAH dah tulis untuk saya.setiap perkara tu ada hikmah...saya terkejar-kejar sales coway tiga bulan tu..dan ALLAH lebihkan kat coway,dan Allah kurangkan yang ini supaya saya sedar..ada sesuatu untuk saya belajar...iaitu redha..dan rezeki itu dari DIA..

Dalam sedih-sedih dua tiga hari ni..tupp hari ni dapat voucher lagi untuk shopping.Lepas tu hari ni customer saya buat saya tergelak-gelak satu hari.kak wan..baru first time kenal macam bertahun kenal..not bad kakak tu..kelakar..NANTIKAN...saya akan turn dia untuk beli coway..hari ni dia sign up life insurance dengan saya!terima kasih kak buat saya gelak hari ini...ALHAMDULILAH..

Sebenarnya mungkin saya agak penat juga..saya perlukan rehat dan perlahankan langkah saya mungkin...Tapi macam mana nak perlahankan langkah..at least saya perlukan lebih kurang  at least 100k lagi untuk completekan vision 2016 saya..ALLAH mana ku nak cekau ni?Kesemua saving saya akan zero sudah..dan sekarang ia merangkak sikit-sikit untuk kumpulkan sikit-sikit lagi untuk naikkan rumah tu pula...

Orang cakap..buat personal loan...TIDAK..saya tidak tahu perjalanan saya selepas ini..saya tidak akan buat hutang,takut saya tak terbayar monthly nanti..

Alahai penat rasanya...

Saya mengeluh untuk dua-tiga hari ini,bila ALLAH jentik sikit hati saya dengan rasa tidak cukup.Sedangkan terlalu banyak dah ALLAH tolong.Konsep rezeki yang murah tu bukan sahaja amount 5 angka atau beberapa angka dalam salary irda..sudah itu yang tertulis untuk masa ini..terima sajalah..

Allah dah bantu banyak dalam kerja saya.pertama saya ada dua partner yang profesional,kalau tempat lain ada je sales person yang bergaduh dengan sales person,saling dengki dan iri hati,tapi saya?ALLAH hadirkan sorang partner yang begitu kemas kerjanya dan tersusun untuk melengkap kekurangan saya yang tergopoh-gapah dan kurang details.Kami tak mendengki tapi saling membantu.

ALLAH hadirkan sorang boss yang tak kacau saya,saya datang pukul berapa pun tapi tak pernah nak marah saya,terasa diri like boss pulak.hhaha*gelak nakal*

ALLAH hadirkan lagi sorang partner yang pendiam dan buat kerja dengan baik.Tak banyak cakap,ada orang lain bekerja asyik nak bertekak je.Dengan partner ni,sangat membantu,saya just minta dia buat itu ini..dia buat dengan baik...Jadi apalagi yang kau nak irda.

ALLAH hadirkan sorang LEAD generator yang top nationwide untuk refer sales untuk ko irda.Maknanya kuranglah sikit ko nak terhegeh-hegeh nak tanya semua orang"en..nak buat loan"

Allah permudahkan pergerakkan ko ke tempat kerja.Turun bawah monorel je dah ofis.kalau hujan lari-lari anak je sampai...

APALAGI IRDA?kenapa mengeluh bila sedikit ALLAH CUBIT..kena ingat kenapa dapat sikit dalam sejarah ni?sebab mungkin ada sesuatu yang perlu ko perbaiki,...

Bila saya mengeluh tak dapat beli apa-apa kali ini,sebab saya akan peruntukkan sejumlah wang ini untuk beli apa yang patut untuk vision 2016.Tapi dalam mengeluh.........jeng jeng

Hari ini ALLAH hantarkan vouchers ini untuk ko shopping sampai lebam?jadi konsepnya..bersyukurlah dengan apa yang ditetapkan,dan sentiasa belajar mengucap syukur...jangan mengeluh..kembalikan mood itu... 

Dan hp samsung saya problem dan iphone screen saya pecah..sebab ada rezeki ko irda milik orang lain..lagipun bulan lepas ada commision tepi yang ko lupa infakkan..kan dah rosak hp..padan muka..dan screen iphone dan cover pun minta bujet..sebab apa?commision tepi tu ko tak bersihkan lagi..alahai irda...

p/s
jadi faham disini?kita boleh berusaha..tapi kalau bukan rezeki kita ia akan keluar tanpa disangka-sangka,kita boleh bersedih jika tak dapat apa yang kita nak..tapi jika redha..ALLAH ganti dari jalan yang tidak disangka-sangka..kuncinya?belajar mengucap syukur sikit atau banyak..


 Alhamdulilah...

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post