Pic with HP Coway.Hari jumaat lepas irda bawa new member under irda untuk seminar kerjaya coway.Lepas office hour terus bergegas ke putrajaya untuk event ni.Nak amik aura mereka

Mempunyai 6 orang ahli dibawah irda sebenarnya sudah menjadikan saya cukup stabil untuk buat full time coway.Boleh jadi HM.Tapi oleh kerana saya  masih terikat kerja di banking,akhirnya semua ahli dibawah saya juga pasif.Leader tak produktif kan jadi anak buah pun tido...hehe


Saya sempat bersembang dengan big boss coway sehari sebelum chinese new year tempoh hari ,kebetulan big boss coway adalah preferred client saya di Bank.Dia adalah salah seorang client yang tidak sombong.Kadang-kadang ada staff yang dibaginya ang pow macam tu je,tak berkira,sopan dan sangat humble.Saya akan respect orang yang macam ni.


Saya dengar dia juga sangat menjaga ibubapanya dan sangat lembut dalam berkata-kata dengan staff bawahannya.Sebab itu dia dihormati.Ingat hormat tu tak perlu diminta,ia akan hadir secara sendiri mengikut perwatakan kita.


Walaupun mempunyai property investment dengar cerita sekarang 29 buah dan yang terbaru property rumah kedai yang mana pasif incomenya sahaja dekat 10k untuk property terbaru tu. 


Chinese yang jutawan dan muda itu sebenarnya cukup humble dan sangat baik dengan semua pekerja di bank saya.Sebab itu saya pun sembang dengan dia bagaikan kawan sahaja,sebab saya selesa dengan orang yang tidak show off.


Dia tahu saya sekarang salah seorang coway family .Kata-kata dia tempoh hari yang saya ingat
"U  cannot manage both customer for the same time,u need to focus,buat isthikarah.."Hahah tergelak besar saya bila chinese cakap  isthikarah macam tu kan.Tapi betul lah dia cakap tu...but for now let me try my level best ya...bisik saya dalam hati.




Hari Jumaat tu semangat saya cukup hebat.selepas mendapat aura dato sharifah mentor saya,akhirnya lepas two weeks LEMAU saya begitu semangat cari sales di banking minggu tu...Alhamdulilah sampai bank tutup saya tak menang tangan layan customer.


Sepatutnya jumaat tu saya ada meeting pukul 5pm dengan BM,untuk discuss KPI 2016.Tapi mungkin nampak saya terlalu busy dia tunda kehari lain.Sayang jugak boss kat i..hehehe.Terasa dimanja2 disitu.


Tepat pukul 6pm saya bergerak ke putrajaya.Aduhai hari Jumaat memang jalan sesak merata-rata,finally sampai di Palm Garden pukul 8pm.Kelaut magrib aku..bisik saya dalam hati.Tapi niat nanti kat rumah qada lah..sebab perut pun dah lapar kan.Tengok nipis punya iman irda ni kan..SOBS...


Saya baru nak mula makan,banyak kawan-kawan dah siap makan pun


Semua muka segar..I JE MUKA PENAT..baru balik office ...confirm-confirm belum mandi..:) NASIB baik sembur perfume dexandra...wangi TAHAN giler..Thank you kak ayu for perfume...















Talk from heart
ANDA ingin berbusiness?Tapi tiada modal..dan tiada pengalaman..jadikan coway sebagai platform kerana modalnya hanya RM100 dan income anda unlimited..Business juga walaupun jual produk orang..Mereka sudah berjaya,dengan coway AKHIRNYA business mereka bercabang.


Mereka kaya,mereka masih muda dan yang paling terbaik,mereka ingin anda juga sama-sama berjaya.Jika kita berjaya..mereka juga akan berjaya.konsepnya mudah,what u give u get back.




Rasa ketuhanan mereka semakin kuat kerana pemberi rezeki dan zat hanya ALLAH,kita hanya berusaha dan coway hanya sebagai alat untuk mencapainya,selebihnya nasib kita ditentukan oleh DIA.


Berapa ramai yang join coway kemudiannya hangat-hangat sekejap je,dan berapa ramai juga yang drop kerana semangat tidak kuat.Ini business dan ini juga ibarat perjudian nasib...yang penting ingat ALLAH tak kejam,kita rajin,kita usaha,kita ingat DIA..PASTI kita juga mampu sama level dengan mereka.


Contact me jika anda ingin menyertai COWAY..


PROUD with ONE TEAM



Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post