Wardina tegur satu butik tudung di Malaysia

21:22:00


Wardina Safiyyah OfficialPage

"Bismillah. (Baru tengok video viral satu butik tudung) Saya mengharapkan pemilik butik tudung.... janganlah merendahkan dan melayan pembeli anda seperti kambing atau lembu. Manusia selayaknya dilayan seperti manusia. Kalau dah tahu akan ada sale gergasi dan sebagainya.. maka guna lah sistem nombor giliran, register online, gunalah Email, text dan bermacam2 sistem lagi zaman serba canggih ni. Tak pun letak lah staff banyak sikit kawal keadaan. Tidaklah ada apa yang perlu anda banggakan apabila ramai pembeli menjerit dan berhimpit di hadapan kedai anda. Ianya amat amat amat amat memalukan. Nak buktikan apa? Tudung anda hebat? Dengan melayan dan membiarkan mereka sebegitu? Tak ada hebatnya butik yang membiarkan manusia merendahkan taraf diri mereka sebegitu rupa. Treat your customers with honour and resect... you can at least give them a proper line to que up. It is down right sickening and utterly degrading. The boutique owners must take responsibility for not properly organizing the event. As if it was done on purpose. You do not... I repeat you DO NOT treat people like cattle. Astaghfirullah. And it's not the first time. Speechless."


Selepas membaca page dan kritikan ini,saya membaca ruang komen ,ada 2-3 orang yang menyatakan tidak puas hati cara wardina menegur.Tapi ada ramai yang bersetuju.


indeed status dan hanya mampu ditulis oleh orang yang berani dan bercakap secara terus terang.Menegur secara terang-terang,sebagai seagama islam.Bagi saya walaupun sebelum ini wardina pernah mendapat kritikan kerana kelantangan nya bersuara dan pernah menjadi isu di media,.Mungkin baginya rasa berdosa jika melihat viral tanpa perlu berbuat apa-apa.


Memang ia salah satu strategi marketing empunya butik,dari tujuannya untuk menggalakkan wanita muslimah patuh syariah dalam etika menutup aurat.Tapi cara marketing itu harus patuh syariah juga.dan ini pula pandangan saya apabila sis wardina menerima sedikit kecaman.


"Irda Alya Ini page sis wardina..tujuan page fb diadakan utk kita meluahkan buah fikiran.sis wardina tidak menyebut butik apa.dia menulis pandangannya.kalau sis wardina mengejar publisiti dia akan tulis di Public tp dia tulis dipagenya.pendapat peribadi bagi orang berfikiran panjang sepertinya kadang2 akan disalah anggap bagi yg memandang negatif.niat kita bukan anda yang membaca menentukannya..saya salute dgn pemikiran dan keberanian sis dina

Kepada marketing strategi butik tersebut..ia teguran untuk anda menjadi lebih baik di hari depan.jika anda menerima secara postif,anda akan menjadi peniaga yang akan terus berjaya dunia dan syurga akhirat.siapa orang yang tak buat salah kan?tapi jika anda menerima teguran dgn lapang dada..insyaAllah business anda akan lebih maju.bukankah org yang success tu yang boleh menerima
Kritikan..

Dan pada pembaca yang merasakan sis dina tak perlu menegur di fb.perbetulkan juga niat anda sebelum masuk page ini.

-my marhaen pendapat-

LikeReply7356 hrs
Umi Kalsom Klu wardina x sebut butik apa...video tu dah jadi viral...org pon tau
LikeReply41 hr
Nur Fadilah Abu Samah Betul.. kalo masok court pon x leh salahkn page ni.. dia tak ckp trang2an.. mcm kite slindungkn seseorang








Saya harap owner butik dapat menerima ini hanya sebagai teguran.Anggap sahaja anda terlepas pandang,dan cuba perbetulkan kesilapan.



Apapun strategi marketing kita,pastikan dua perkara iaitu adakah ini mampu beri kita "untung dunia syurga akhirat?"..kalau ada kekhilafan,apa salahnya mohon maaf kan?


Dan saya salute pada sis dina,sentiasa berfikiran panjang dan tak gentar pada kecaman dalam meluahkan pendapat.









You Might Also Like

1 comments

  1. suka cara wardina menegur . tapi kan, pemilik butik tu pun tak habis habis. dulu dengan kes restoran and blogger. haih

    ReplyDelete

LOVE COWAY PAGE

FOLLOW ME ON GOOGLE+