Berapa kali kita ucap alhamdulilah?..hiba di hujung minggu

14:27:00



Assalammualaikum...ada tangisan hiba bila mendengar bacaan ini...
ada terlalu banyak perkara yang patut disyukuri...
merdunya suara,bacaannya juga baik...buat irda berdoa agar dikurniakan seorang anak lelaki yang boleh jadi imam bila irda meninggal nanti..Dulu masa first pregnant irda nak sangat anak lelaki jadi anak sulong...boleh jadi pelindung untuk adik-adik nya kan..tapi perancangan ALLAH siapa yang tahu,dan setiap sesuatu itu 
 ALLAH lebih tahu..

"Ya ALLAH,lembutkan hati-hati yang keras,satu kan hati-hati yang keras dan berikan ku kurnia dari MU..."
Bila mendengar bacaan yang baik menyentuh hati orang lain...pandang diri sendiri..walaupun sekarang irda cuba curi masa untuk baca di awal pagi kalam ALLAH,,tajwid irda masih belum baik..taranum langsung tiada.dari hari tu sampailah ke hari ini ada plan nak masuk kelas bacaan AL-Quran balik tapi sampai kesudah belum terlaksana...

Allah...irda dah penat dengan urusan dunia dan kesibukan ini..tercapai je mission dan vission tahun ni..irda nak buat perkara yang lebih menenangkan dan tak mahu terkejar-kejar lagi...
ALHAMDULILAH UNTUK IMAN
ALHAMDULILAH UNTUK ISLAM
ALHAMDULILAH UNTUK UKHWAH...
ALHAMDULILAH UNTUK HIJRAH..

Disaat hati tidak mensyukuri,redhalah setiap ujian-ujian kecil kerana terlalu banyak nikmat yang ALLAH telah beri pada mu...hanya kita yang kadang-kadang lupa untuk mensyukuri nikmat...
Dan bila lupa...kita akan menyalahkan takdir...sedangkan tiada apa yang salah...yang salah hanya hati-hati yang keras dan jiwa-jiwa yang memberontak...lenturkanya dan lembutkannya tidak hanya dengan menerima nasihat orang,tapi lembutkan ego jiwa dengan kalam ALLAH...DAN 

disaat ada air mata yang mengalir ...maka disitu terbukti hati-hati kita masih lembut untuk menerima..tapi tatkala mendengar bacaan kalam ALLAH tiada apa-apa rasa,takut-takut hati kita cukup keras ...kasihinilah diri..jangan biarkan hidup ini sia-sia,mati kelak sengsara...

You Might Also Like

1 comments

  1. kan. kekadang terfikir jugak. sekecil kecil benda yang kita dapat, semua pemberian dari Nya. tapi kita selalu leka. kita selalu anggap nikmat bila dapat benda besar besar, tapi sebenarnya dapat makan roti pun rezeki jugak. Alhamdulillah

    ReplyDelete

LOVE COWAY PAGE

FOLLOW ME ON GOOGLE+