Dilema apakah ini..

18:50:00





 Ini bukan entry rasa diri bagus,bukan pula rasa diperlukan,disaat hati dalam dilema untuk berhenti sebagai banker,disaat diri untuk mengorak langkah pergi jauh sebagai usahawan,2-3 orang kawan offer diri ini untuk berfikir semasak-masaknya.

Seorang kawan offer sebagai sales manager dan attend interview di bank competitor next week,seorang lagi kawan lama cari irda untuk position yang kosong di branchnya iaitu Relationship manager.

Relation Manager(RM)-handle vip client,big-big amount investment dan of course irda rasa diri tak layak,lagi satu telinga irda cepat panas.hehe almaklum sahaja irda dah biasa handle mass market,customer macam kawan,kalau layan orang vip pasti ada gap kan.Ohh tidak..

Sales Manager  di bank lain:Jaga sales staff,compile figure dan makesure all staff perform.Yang ni memang best,tapi based memang akan jauh dari ofis coway.Ohtidakk ...irda masih sayang coway...

Lama tak bersembang,hanya melihat perkembangan di FB,ternyata diri ini masih diingati,Terima kasih kawan-kawan yang menghargai setiap usaha keras dan setiap apa yang diperolehi.Bertahun tak contact,sekali contact bagi offer..:)

Dan sampai saat ini ..irda bukanlah decision maker yang bagus..disaat kerjaya datang kiri dan kanan depan belakang...dan pastinya position sekarang ini tidak lagi untuk tahun depan...dan pastinya tidak pula irda akan tinggalkan coway...aduhaii.

adakah irda takut meninggalkan comfort zone?atau masih ada impian masih samar?hemmmm...ya ada impian masih samar sebab itu semuanya keputusan juga samar..ALLAHU..ada yang terbaik dariMu,permudahkan lah Ya ALLAH :)...


Thank you for reading this entry...appreciated :)

You Might Also Like

6 comments

  1. semoga buat keputusan yg terbaik...all the best..

    ReplyDelete
  2. All da best sis! Istikharah ;)

    ReplyDelete
  3. Istikharah...itu yg betul

    ReplyDelete
  4. Istikharah...itu yg betul

    ReplyDelete
  5. Semoga dipermudahkan semuanya buat irda. Kadang2 orang nampak talent kita, cuma kita tak sedar kemampuan diri sendiri. Tak nak kuar dari comfort zone pun betul jugak tu irda. Tak kisah apa pun, yang penting irda buat keputusan yang buat diri irda happy k =)

    ReplyDelete
  6. RM macam best tapi tu lah. layan vvvvvip ni lain macam. hehhe istikharah yang. btw tahniah. rezeki tu.

    ReplyDelete

Thank you,come again :)

CLICK MY LOVE COWAY

CLICK MY INSTAGRAM