As salam,salam hujung minggu..dah makan?tadi pagi Irda masak awal

Nasi goreng,sotong goreng tepung dan sayur bendi..yummy!! and segelas juice orange yang diblend dan juga milo tarik...senang,breakfast cum lunch,jadi boleh menghadap keje lain lepas tu.Alya menambah makan nasi goreng dua kali..good girl

Bila tadi kawan tanya apa jenis-jenis air coway melalui aplikasi wassap,jadi marilah irda dedikasikan info dari group ini di dalam Garmin,esok-esok boleh refer disini lagi


Sedikit Info Tentang *Air Tapisan Coway* supaya semua beri info yang betul
Coway ada 3jenis air. *RO*, *Alkali* & *Nano*

Asalnya sejak 2006~2015 Coway hanya mahu market di Malaysia mengenali Coway sebagai pembekal air *RO* sahaja walaupun di korea Coway merupakan syarikat pembekal pelbagai jenis air kepada syarikat lain dan pengguna di Korea. Tetapi kerana persaingan di pasaran Malaysia dan majoriti mereka beri info tidak betul maka Coway terpaksa masukkan 2 lagi rangkaian produk menghasilkan *Alkali* & *Nano*.

Kenapa?
Sebab utama adalah tanggungjawab Coway sebagai syarikat no 1 dalam industri penapisan air di Malaysia beri counter info (membetulkan info yang salah di Malaysia) secara profesional secara tidak langsung tanpa memburukkan brand lain.Selain membuktikan Coway memang layak memegang status syarikat penapisan No 1 di Malaysia.

*RO*
tapisan tahap 0.0001micron = 0.00000000001m. Kerana kehalusan nya itu maka semua kandungan dalam air ditapis samada yang baik (mineral) mahupun yg tak baik (logam berat). Namun begitu hakikat nya, mineral yg tertapis tersebut tidaklah menyebabkan badan kekurangan mineral kerana kandungan mineral terlalu.sedikit hanya sebesar ikan bilis dlm 1botol air 1.5liter. Sedangkan kandungan mineral boleh ditampung daripada pemakanan sayuran2, nasi dan sebagainya. Namun bagi mereka yang bergantung hidup dengan minum sahaja *RO* adalah tidak sesuai sama sekali. Tetapi selain golongan ini, *RO* adalah yang terbaik untuk semua kerana air nya betul2 bersih & tulen. Sebab itu fokus Coway pada *RO* selama ini 

contoh machine penapis air coway RO



*Nano*
Tapisan 0.001micron = 0.0000000001m. Masih tapisan yang halus tetapi masih terdapat beberapa kandungan mineral & logam berat yang bahaya yang halus terlepas. Apalahguna utk tubuh badan menerima mineral dalam masa yang sama meracuni diri dengan logam berat yang bahaya.Coway masukkan model Neo ini, khusus untuk attack sesetengah syarikat yang overclaim mengatakan produk mereka hasilkan air alkali tahap rendah pH 7.2~7.8 (sedangkan tubuh hanya reaktif pada -ERP pH 8.5sahaja). Info overclaim sebegini dibimbangi mampu membuat pemahaman masyarakat tentang air yang betul menjadi salah terutama apabila mengatakan proses ini lebih baik daripada RO. Sbb itu Coway membawa masuk model Neo dan memberi mesej yang jelas dan betul kepada masyarakat. Apabila Coway juga memiliki teknologi ini, maka lebih mudah utk menerangkan perkara sebenar kepada masyarakat.


contoh machine penapis air coway Nano


 *Alkali* tapisan nano
Lately, banyak artikel menulis tentang kepentingan air alkali tetapi bukan kerana pH nya 8.5, 9.0 & 9.5 tetapi kerana penghasilan -ERP daripada proses elektrolisis khusus utk menghasilkan air alkali. -ERP ini lah yg buat air ini seolah2 mampu merawat sbb ia boleh detox/nyahtoksin tubuh badan. Namun ia masih tidak sesuai utk semua golongan terutama kanak2 sbb itu Coway perkenalkan Inception iaitu model air alkali hybrid (sekali dgn tapisan air tanpa alkali). Info tentang air alkali di market yg overselling sehingga kononnya boleh merawat pelbagai penyakit umumnya. Walaupun logiknya ada kerana bantuan -ERP tadi tetapi bila wujud statement gerenti/jaminan ia menganggu gugat industri perubatan dunia seolah-olah penyembuhan segala jenis penyakit adalah air alkali.


 contoh machine penapis air coway ALKALI NANO

Satu machine ada dua jenis air

 Jika ada orang bagitahu air alkali boleh menyembuhkan pelbagai penyakit..hemmm harus difikirkan balik statement tu,air alkali ni masa irda dengar training haritu lebih berfungsi membantu penghadaman dalam perut.

Janganlah kata garenti atau dijamin semua penyakit ya....nanti semua berlari kepada alkali bukan pada doktor dan perubatan.berdasarkan info diatas bolehlah semak balik.dont over promised people ya dan jangan burukkan other product just to promote our product.Salesperson pun ada SOP dan etika kan...

Apapun yang kita nak jual biar win-win situation,tiada istilah ada menang dan kalah,consumer keluarkan wang dan kita berikan produk terbaik diikuti servis terbaik :)


Dan kita sebagai pengguna pula...
".biar kalah membeli menang memakai"

thank you for reading this entry...appreciated :)

5 Comments

Thank you,come again :)

  1. ooo begitu yer.. nice info irda..

    ReplyDelete
  2. kawan yaya jual juga coway..
    tp hari tuada kawan abg ipa yaya mai uma..promote ELKEN..
    ibu yaya da tbeli..yaya xde mse tu..huuu klo x baik suh beli kat mbr je..
    guna COWAY..hm.blum rezki mbr tu..

    ReplyDelete
  3. Ada rezeki nanti siqah pun nak jugak coway.. Menarik nampaknya..

    ReplyDelete
  4. 1 machine yg ada 2 jnis air ni bpa rm? machine ni tak bersambung direct pd air paip kn?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi dear...baru perasankomen ni..sorry late reply..machine sambung paip dear

      Delete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post