Assalammualaikum dan salam pagi Jumaat..Now 5.30am,Irda terus on laptop terjaga dari tidur ,lama rasanya terperap idea nak menulis ini tapi tak berkesempatan je,balik rumah selepas seharian di bank kepenatan sangat dah,sedangkan banyak perkara nak share...

Merdeka hari tu uols pergi mana?Tengok bunga api tak...Orang cakap takde bunga api di dataran.Ni ha kawan Irda ni suka up status gila-gila..Terus Viral tau status dia,haaha..both husband & wife kawan irda ni...malam-malam elakkan jammed saja lah nak rare naik vespa pergi merdeka nak layan bunga pi diambang merdeka,sekali hampa...kesian depa...#Kamixramai jejaka penyegan


Mat ni kereta besar ada kat rumah..saja nak bawak anak ambik angin lah kut,ni orang kuat dalam gang #kamixramai.kalau ada yang follow bikers dalam #kamiXramai nilah leader


Irda pulak tak pergi mana-mana pun,ingat kan cuti Merdeka nak layan buku-buku yang sebakul irda pinjam dari Library ni..


Tapi pukul 8.30am Fatah & fatimah dalam group Irda dah roger nak ajak pacak cari sales coway.Ikutkan hati Irda ni malas sangat sebab tulang ni rasa nak rehat sangat rasanya,lepas performance august irda di bank irda kejar nak achieved target,jadi 31 tu nak rehat lah kununnya.

Tapi sebagai leader dalam small group irda,kesian pulak kawan dah beriya-iya kan,diorang plan kan..takkan nak biarkan mereka tercari-cari sendiri..




Demi teammates,cuti public holiday sehari tu baru je nak rebahkan badan dan bermalas-malasan di atas katil dengan buku-buku kegemaran,tapi irda turunlah jugak.Pagi tu masak terus untuk lunch kan,sebab mereka semua dah keluar irda pun main baling-baling je lah masak,sambal udang,sayur bayam,telur mata dan dua ekor ikan bawal untuk alya makan...jadi senang hati lah jugak nak keluar kejap.Tunjuk muka sejam dua kan...yang penting makan minum family dah sedia dulu...

Sampai je area yang dijanjikan..ALLAH baru je pacak kejap,jumpa pula client di bank..hahah one thing bukak booth ni irda malasssssss betul bila jumpa orang yang kita kenal.Mereka ini ada yang terlopong mulut bila irda bekerja di waktu cuti tau.aduhai..malas pulak nak explain...Tapi adat orang berniagakan...kalau lebih malu dan segan memang tak kemana lah...selambe je,hasalkan rezeki halal..

Dan alhamdulilah lepak sekejap tu irda closed 1 unit coway dengan seorang makcik?kawan irda pulak??tak closed!hmm..kesian pula..so irda bagi lah referral untuk diorang followup.

Balik je dari booth yang tak berapa nak booth tu,huhu ye lah pacak tepi kedai-kedai...hahaha...lawak-lawak,ni semua memori ni,bawak mak pergi check up,bawak mak pergi shopping jap dan singgah kedai electronic belikan untuk rumah mak something.

Eeh balik tu terclose lagi satu client dari melaka..:)

Terima kasih Subha...sangat senang berurusan,orangnya yang baik dan tak banyak songeh..alhamdulilah syukur sangat dipertemukan dengan client-client yang baik hati
Subha dari Melaka ambik order ni.ada 4 suhu 125 je sebulan :)

So merdeka tu irda dapat dua sales..online dan offline...Irda cari balik tips dia macam mana mudah begitu closed sedangkan kawan-kawan irda yang dah keluar awal dari pagi tu tak dapat sales,kesian juga depa..sebab tu bila irda dapat followup irda bagi depa suruh followup.

Tipsnya maybe pagi-pagi tu irda masak dulu kat rumah,bereskan kerja di rumah dulu,suap anak makan dulu...jadi bila rumah sudah ok-ok sahaja,anakpun dah kenyang,jadi rezeki kat luar pun mudah je..tak payah nak terkejar-kejar sangat,kalau ada rezeki kita tak kemana,buktinya walaupun irda lambat,irda closed!Alhamdulilah..

Lepastu macam mana customer dari Melaka ni wassap Irda pukul 5.30Pm,Masa tu irda kat hospital batery kong,sampai rumah pukul 7.30 macam tu baru irda dapat buka hp.begitu setia customer ni tunggu irda reply.boleh je kalau dia nak beli dari ejen lain kan yang berlambak di FB tu.Mungkin tadi irda happykan mak,teman mak jumpa doctor,pergi beli barang-barang,dan walaupun dalam purse tinggal hanya note merah sekeping lepas beli barang electronic untuk rumah mak,terus ALLAH balas cash lepas tu.dengan hantarkan sales melalui online pula.Kalau rezeki kita tak kemana kan??

Nampak tak?konsep menjemput rezeki itu adalah dengan lebih banyak memberi,maka kita akan banyak menerima.

Irda sedang belajar untuk sentiasa berfikir keajaiban ALLAH dalam mengatur rezeki kita ni.Irda sedang belajar lebih ikhlas dengan kawan-kawan ,beri mereka leads walaupun customer tu kita yang explain,lebih ikhlas spend untuk mak pak ...dan lebih ikhlas dalam menjaga group irda.

So far dalam group mini irda dah semakin ramai bawah irda,bila semakin ramai,semakin tinggilah tanggungjawab irda untuk mereka dapat income,Sebab ada diantara mereka yang sudah resign dan focus di coway,lagilah tertelan air liur besar tanggungjawab bila diangkat jadi leader nak lahirkan seorang jurujual yang berjaya di coway..

Alhamdulilah bila group#Lovecoway ni semakin berkembang,mungkin tumpuan irda 100% untuk mereka...



#cerita ini hanya sebagai kisah motivasi bukan nak menunjuk bagusnya diri,betulkan minda dan persepsi,anda adalah apa yang hadami dalam menjiwai sebuah tulisan yang lahir dari hati"

Ok times up...kejut alya untuk school dulu..daaaa..happy working uols...hari ni jumaat..:)



thank you for reading this entry...appreciated :)

15 Comments

Thank you,come again :)

  1. SALAM JUMAAT IRDA MOGA BISNIS COWAY TAMBAH MAJU

    ReplyDelete
  2. aminnn..terima kasih kak doakan irda.semoga akk dalam rahmat Allah selalu..:)

    ReplyDelete
  3. sentiasa rasa motivated bila baca your entry..keep on writing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaALLAH kak..moga ALLAH sentiasa memberikan idea untuk irda menulis..

      Delete
  4. cuti merdeka baru ni...kami sekeluarga buat 5s dekat rumah..haha..dah lama tak kemas rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aktiviti di rumah bersama keluarga itu lebih bermanfaat tu en faizal..:)..hehe

      Delete
  5. bagus Irda, rajin membaca buku...saya cadangkan baca buku ini...dia ada ebook dan buku. Saya sudah baca, memang terbaik...insyaAllah rezeki bakal melimpah ruah...cuba pergi ke link ini --->>> fizikal..http://www.formularezeki.com/hop.php?ref=fmtt

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh...terima kasih..insyaALLAH nanti nak hadam..entry en faizal pun banyak tentang konsep rezeki..suka saya baca...

      Delete
  6. Merdeka Reen tahun ni besttttt sangat (perli diri sendiri). Duduk rumah sambil bermalas-malasan (baring) dan layan blog. Hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. reen dear...oklah tu dear,banyak entry bermanfaat irda tengok untuk dibaca oleh follower reen,irda pun suka baca..:)

      Delete
    2. Terima kasih Irda..! Entry Irda pun banyak yang bermanfaat. Lebih-lebih lagi tentang Coway.. Banyak yang Reen belajar. Reen pernah rasa air Coway kat UPM, kebetulan waktu tu hantar pets untuk rawatan. Terasa airnya bersih dan lega sangat bila minum.

      Nak pujuk hubby ambik Coway.. Tak payah dah buat air sejuk dalam peti ais kalau dah de Coway. Hihihi

      Delete
    3. hhehe...boleh2..nanti roger je irda tau kalau nak beli..kat mana pun reen berada irda dtang.hahah:)

      Delete
    4. Hahahaaa in sya Allah. Mission pertama, kena pujuk suami Reen. 😳

      Delete
  7. Tips berguna irda. Entri irda sentiasa penuh dengan tips dan kata-kata semangat. Paling banyak pasal Coway. Insyallah, ada rezeki nanti siqah pun nak beli Coway jugak :)

    ReplyDelete
  8. teringat zaman I bukak booth NKF dulu. I gagah panjat truck, lompat pasang meja. time tu taktahu pulak peknen kan Lihin -,-''

    Alhamdulillah rezeki you babe :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post