Product briefing to new members dalam group Irda

" Lovecoway "adalah nama group Irda.Walaupun orang cakap nama group ni berbunga sangat,tapi takpalah,nama group ini ada "rohnya"tersendiri...

Bawah Irda ada 10 orang so far dan beberapa orang lagi akan register soon ,4 lelaki dan 6 perempuan buat masa ini,ada yang sudah resign dan ada yang buat secara partime..Maknanya kalau irda naik health Manager,mereka adalah "shooter" untuk irda dapatkan income,sebab irda boleh override sales mereka.

Namun ia tidak semudah menangkap ikan dalam akuarium,tanggungjawab health manager coway adalah besar sebab kita terpaksa bagi training,recruit dan pastikan setiap anak buah mampu menjana pendapatan,checklistkan aktiviti,cari kaedah marketing untuk mereka bergerak..InsyaALLAH soon bila irda dapat title tu maknanya irda terpaksa pilih antara satu dalam dua kerja satu masa agar focus irda lebih terarah hanya pada satu tanggungjawab!
Brief about commision & product info by HM


Dan minggu lepas,kawan-kawan lelaki irda,mereka adalah otai-otai sales dalam insurance dan merupakan top performer under sebuah ejen insurance di Malaysia join coway under Irda,.Terasa sedikit gentar bila irda adalah leader untuk top performance bahagian insurans ni.Dan macam tak percaya juga mereka percayakan Irda sampaikan mereka begitu teruja untuk bergiat ligat dalam coway.


Bukan mudah sebenarnya,tanggungjawab di bank tergalas,nak kejar target dan kpi as sales person di bank,nak kejar target sendiri di coway dan pada masa yang sama ada beberapa anak buah untuk dijaga dan perlukan guide dari Irda.Kadang-kadang irda juga bagaikan tak percaya irda boleh melakukannya dalam satu masa,ternyata kekuatan irda datang kerana keupayaan irda melampiaskan emosi dalam berkerja dan bantuan senior-senior lain..SUPPORT each other adalah trademark setiap kumpulan di coway.

Jadi bila semakin ramai kawan lelaki yang under Irda dan irda perempuan,disini irda rasa tergalas sebuah tanggungjawab yang besar.Bukan mudah untuk memberi arahan pada yang lebih senior apalagi kita seorang perempuan kan,walaupun mereka adalah kawan-kawan namun dalam bekerja kita harus berfikap professional.

Oleh itu nak luahkan disini,andai mereka terbaca alangkah baiknya.Takut kalau diluahkan depan-depan dikatakan terlalu berfikir serius sangat..

1.Perempuan itu ia berfikir banyak perkara dalam satu masa,tidak seperti lelaki yang hanya focus satu perkara dalam satu masa,jadi maaf lah kalau suatu masa ku tercakap perkara lain sedangkan kita sedang bincang bende lain.

2.Non smoker adalah impian dalam group,tapi mereka yang under irda adalah perokok tegar,agaknya macam mana nak menegur dikala ingin berbincang no smoke please,sedangkan baru 5 minit bersama mereka sudah 2-3 putung rokok habis..siap sound lagi(ni lama-lama aku ngan hang,pendek umur aku ini)tapi muka blur korang amatlah buat ku diam..terpaksa tutup mulut dengan kain tudung tau!

3.Perempuan itu emosi nya kadang-kadang tak stabil,ada moodynya..apalagi di bulan yang cerah..hehe..bukan berlagak bossy,kadang-kadang dia pun tak faham yang dia hendak,jadi tabahlah korang melayan kehendak.Jangan cop aku bossy hokey!

4.membebel dan kalau ter-tarbiah sentap,terimalah ia bagaikan nasihat dari seorang adik kepada abang,atau nasihat seorang kakak kepada adik,jangan disimpan dalam hati,sebab dalam kumpulan kita tak boleh ada yang terasa hati.Jangan dipendam lama-lama..sebab aku memang takkan lari dengan teguran,sebab aku bercita-cita dulu nak jadi kaunselor..so korang stanby je lah ya kalau ku selalu membebel..

5.Bekerjasama,dalam apajua keadaan,jaga batasan,Jika ku dihormati seribu lagi hormat untuk kalian.Boleh bergurau itu biasa,asalkan kita tahu batas kita..dan kita saling menjaga.itu akan membuat group ini akan lebih harmoni.

InsyaALLAH,impian kita hendak kaya dunia dan syurga akhirat,hendak kaya kita boleh berusaha hendak syurga kita harus meletakkan agama dalam kerjaya..faham?fikir-fikirkan..biar kita nampa gila-gila dan bersahaja namun kita ada prinsip dalam bekerja..

InsyaALLAH ..group LoveCOWAY AKAN berkembang dan sangat teruja tengok barisan health manager di kenyir hari ini bersama GM ikbal,meeting diatas boat no internet coverage,sangat rare! dan ini adalah proses menikmati hidup dan ciptaan tuhan sambil bekerja..

live photo dari kenyir pada pukul 7.22am pagi tadi,meeting atas boat gitew..hebat diorang..Ini bukan MLM, ini adalah business health manager yang bermula di coway dengan modal RM100




Moga terbukanya rezeki yang lebih luas dan ALLAH katakan di coway iniah kerjaya irda makin berkembang..insyaALLAH uol under team irda akan kesini seperti mereka,meeting atas boat untuk cari ilham marketing sahaja..wow!!

ok uols..tido dulu.11:55pm now,irda sedang mendobi sambil menaip entry ini,esok ada aktiviti ...:) so siapkan semua malam ini..

4 kerja (bibik di rumah,banker,coway & blogger)dalam satu masa bukan sahaja perlukan energy yang kuat,bukan sahaja perlu pengurusan masa yang hebat,namun jiwa juga harus kental,dan demi masa manusia sentiasa dalam kerugian....

 Nak join Irda?Jom CALL/WASSAP:017-3121936

thank you for reading this entry...appreciated :)

16 Comments

Thank you,come again :)

  1. waaaa...best nyaaaa business coway nie. dapat beriadah jugak .

    dan sangat setuju dgn no 1 and 3 di atas. hihihihi

    ReplyDelete
  2. Bkn mdh lakukan semuanya DLM satu masa .semoga sukses ....

    ReplyDelete
  3. Bkn mdh lakukan semuanya DLM satu masa .semoga sukses ....

    ReplyDelete
  4. WOW COWAY... sambil berniaga sambil beriadah..Kat umah da pasang penapis air coway, mudah, jimat dan selamat.. teruskan usha sis moga sentiasa suscess

    ReplyDelete
  5. all the best, you can do it...besar tnggungjwb as HM..

    ReplyDelete
  6. MOGA SUKSES SUSAH JADI LEADER NI....

    ReplyDelete
  7. slmt maju jaya !! alhamdulillah bekembang maju business

    ReplyDelete
  8. Hebatnya Irda
    Semoga sukses selalu doa dari kaknoor

    ReplyDelete
  9. terbaik!!
    sis mmg hebat moga terus maju jaya!

    ReplyDelete
  10. nak bekerjasama dlm satu kumpulan kan, jadi takkanlah mereka taknak terima teguran dari cik irda.
    cubalah dulu.
    selamat hari raya aidiladha cik irda ^_^

    ReplyDelete
  11. hehe mencabar tapi perempuan yang jadi leader ni hebat. boleh memimpin seorang pemimpin. all the best babe. jangan emosi emosi ye :D biasalah perempuan and emosi tak dapat dipisahkan

    ReplyDelete
  12. Betul Irda.. Bukan mudah untuk mengalas tanggungjawab yang Irda pikul sekarang ni.. Mencabar kerjaya Irda.

    ReplyDelete
  13. Wowsers kak Irda. All the best!

    ReplyDelete
  14. salam..
    hi kak Irda..
    pe khabar? moga sentiasa kuat dlm bidang yg dceburi ye.. ^_^

    ReplyDelete
  15. Hi dear , busy ek lately ? =) ... nadia ada tag Irda ye utk satu contest .

    Nnt tgk lah . =)

    http://www.nadiaizzaty.com/2016/09/skinfood-worth-rm200-set-korean-beauty.html?m=1

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post