As salam readers,



Menaip LIVE dari Pahang ni...ada family day aktiviti disini,walaupun ada aktiviti,Mereka di bawah  Irda dalam bilik menaip :)kahkah..;ada kerja sikit nak kasi settle...tengok pic diatas,aim next month ni nak angkat satu...alaa mahal pulak,cam membazir...huhu..so snap je lah simpan dalam memori garmin



Rindulah nak membebel kat sini...Nanti irda share apa aktiviti di Pahang ya,banyak lagi pending aktiviti minggu lepas janji nak taip entry,sampai ke sudah belum taip lagi kan?

September closing,bulan ni irda recruit 3 orang untuk coway,bank target pula asb entahlah kecut perut fikir target,buat je semampunya..dan sales coway alhamdulilah bolehlah,tak lah segempak orang lain tapi still berpuas hati.

Ada orang tanya Coway ni MLM ke?Ini bukan MLM,SEBAB kita bukan cari orang tapi focus kita kena buat marketing dan ada product yang kena jual.

Modal?

Tak perlu buat pinjaman untuk joint COWAY.modal hanya 100.Dengan modal 100 ini anda akan dibekalkan sales kit,flyers dan id untuk login system coway,Dalam sistem ini hp.coway.com  ni kita boleh tengok sales,memo,any updating product info dan semestinya commision details semua ada dalam system tu.

Training?

Bila joint coway,akan ada class ,sebab coway memang ada education centre untuk mendidik ahli-ahli baru untuk faham product sebelum dijual.Bila attend training dapat cash reward lagi! T&C

Kenapa recruit orang?

Dalam coway,paling lama jadi health planner(hp) adalah setahun -4 tahun sahaja,selepas itu coway galakkan kita berkembang,bila orang dah ramai bawah kita,kita boleh jadi health manager,senior manager dan seterusnya general manager,beza nya bila dah status manager tu kita akan ada basic,bila 5 orang bawah kita dan setiap orang at least ada 8 unit sales pun kita boleh dapat 4k-8k as basic belum termasuk commision.sebab itu hm $& above 5 figure itu tak lari sebagai income mereka.

Sekarang irda sebagai leader dalam group mini irda,tolong diorang yang baru dalam group,dan boleh juga overide 2% dari sales orang bawah irda.TAPI

Islamic konsepnya,kita takkan dapat apa-apa,dengan hanya recruit orang dan kita biarkan orang itu dan recruit lagi,No no...kita hanya akan dapat bila orang bawah kita juga dapat income,bila orang bawah kita ada income,tapi kita pula tiada apa-apa buat kerja,kita akan DAPAT zero..disini tiada isilah piramid pun..

Bila orang bawah ada sales,kita takde sales kita takkan dapat apa-apa,kita juga harus ada sales dulu baru boleh dapat sikit dari sales orang lain.itu adalah leader..


COWAY boleh dibuat secara part time dan full time..bila anda fulltime,senang cerita 3 unit anda jual sebulan anda boleh dapat dalam 3k itu dah campur accumulated,itu kiraan kasar,sebab bila fulltime ada performance allowance dan performance incentive.Dan pernah kes dalam satu hari ada hp yang boleh dapat 3k!-5k!

Yang membezakan fulltime dengan partime coway adalah anda kena thumbprint di office coway seminggu sebanyak 3 kali.itu sahaja!selebihnya bertebaranlah mencari rezeki di bumi ALLAH yang luas ini,

COWAY ada disetiap negeri di Malaysia.Dan di indonesia juga tapi pemasaran belum begitu meluas,
Ada orang bertanya menjamin tak bekerja dalam coway?

Jawapan saya,ini bukan kerja,tapi ini business!ini business anda,untuk menjamin atau tidak andalah yang menentukannya,dan dalam coway,product 5 tahun akan datang sudah dalam penyelidikan di korea.Bila sekarang hanya ada water filter dan air purifier ,dalam coway sudah ada product yang lagi advance menunggu time untuk dipasarkan..

Dalam hidup tiada apa yang menjamin,jika dulu bekerja dalam oil&gas menjadi satu kebanggaan,sekarang ada juga kawan-kawan Irda sudah terpaksa ura-ura cari kerja lain.Ada kawan irda bekerja dalam syarikat penerbangan 3 bulan tidak menerima gaji sebab syarikat mengalami masalah.Nampak gah dan bergaya,tapi takde income?kesian pula ..moga masalah dalaman syarikat tersebut cepat selesai.

Bagi Irda ,kerja apa pun tiada apa yang menjamin.Yang menentukan kesinambungan hidup seseorang adalah usaha yang gigih,

ada makcik jual nasi lemak,ada abang jual jambu potong tepi jalan....masih boleh pakai kereta mewah,hutang tak pernah tertunggak ,anak-anak sekolah pun tinggi-tinggi..walaupun bekerja di bawah terik mentari,TAPI less pressure dan happy...itu yang kita cari...

Jadi bagaimana kita menghadapi kerja kita,begitulah kita menghadapi dunia,jika kerja itu memberi tekanan,tertekanlah kita menghadapi semua perkara.

Jadi dalam coway sebenarnya langsung tiada tekanan,yang hanya tertekan bila sales takde..hehe...

tapi trust me,usaha sahaja...ALLAH itu adil,kita akan dapat seiring usaha kita...kalau kita menadah sahaja,tapi tangan memeluk tubuh,itu sampai langit ke tujuh pun doa takkan jadi nyata..

tapi kalau kita dah bersungguh-sungguh..tiada apa yang mustahil untuk kita capai.cuma adakah kita bersedia  melangkah dan main terjah?,kerana adatnya orang berniaga,setiap ruang dan orang adalah peluang!:)
dimana-mana adalah marketing..
With girlfriends..sorang dah join coway...yang lain-lain jomlah joint irda :)



Jika anda bersedia untuk semua itu?silakan contact irda untuk lebih info..mulakan perniagaan tanpa modal ini..berniaga tak semestinya harus ada kedai,harus ada staff harus ada product.TAPI

Jual product orang pun boleh berniaga,tak perlu simpan stok,tak perlu packing barang..tugas kita promote,isi borang,submit dan selebihnya company akan uruskan..dan anda boleh cuci tangan!

tapi untuk menjadi salesperson dan business yang berjaya!,sentiasa jaga REPO dan connect with client,bukan hanya ketika jual product,tapi jalin silaturrahim,trust me jika itu ada...anda akan dapat rankaian networking yang baik..

RAHSIA KEJAYAAN HENRY FORD ADALAH DENGAN NETWORKING...


Recruit under IRDA last week

Her marketing via wassap only!


My new members in my group!
Baru semalam recruit..
Esok dah ada appointment..
She is a banker,she is a mom,she is a wife...now she is my  buddy...
#Lovecoway
#Konspirasigroup
#oneteam
Jom start business with capital rm100.no hassle,..we sell service & quality product to achieve our goal..

We r not dreamer..we chase dream with right way!
"A SUCCESSFUL WOMAN IS ONE WHO CAN BUILD FIRM FOUNDATION WITH THE BRICKS OTHERS HAVE THROWN AT HER"

Tahniah  Nila Rahmah!...and welcome under my guide

thank you for reading this entry...appreciated :)

7 Comments

Thank you,come again :)

  1. mcm menarik juga.. hehe.. oo nak beli rayban eh.. cuba try cari kedai cermin mata nama dia menara.. tak pun masa ada sale 40% off tu masa sesuai utk beli.. hehe.

    ReplyDelete
  2. SELAMAT BERHUJUNG MINGGU IRDA..WAH BERBISNIS DI PAHANG PULA..MOGA TAMBAH SUKSES

    ReplyDelete
  3. Wah, makin laju langkah irda nih, in shaa Allah makin berjaya.

    ReplyDelete
  4. selamat berhujung minggu di Pahang...usaha & doa tangga kejayaan..

    ReplyDelete
  5. salam kak irda =)

    kerja mcm akak ni mmg mcbar kan..dan perlu bnyk bersabar..
    semua kerja pun mcm tu sbnrnye..nk senang kenala lalu sush dulu kan
    bru kita hrgai apa yang kita dapat tu..
    semoga akak terus dmurahkan rezki ye..Aminn ^_^

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Irda,

    Saya kagumlah orang2 yg boleh buat sales & marketing ni. Saya pernah mencuba but the lack of self confidence membantutkan hala tuju saya dalam bidang ni. Nampak tak bukan semua orang boleh buat kerja macam ni? ^_^

    ReplyDelete
  7. semoga berjaya dan terus success irda.. hehehe . cepat2 update entri pahang

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post