Short entry..waiting my mom .Travel again mak?..im happy when u happy,even my pocket "nanges"..hikhik..

Its sokay..by the way,almost  2 weeks Annual leave,i really enjoy ..just busy with coway & blogging activity,i really enjoy it.

Really enjoy,no people scolded me,no any Q&A,No any compliance nak follow.takde orang nak tanya "figure!,sales figure."takde orang nak tanya,rate,interest,balance,dan blabla....OMG..Syurganya,,,I THINK i should change my lifestyle..CHANGE work portfolio maybe?kahkah..sejuta kali sebut but still in banking..u know something,i jadi risau nak start keje,,irda risau irda akan sakit kepala...macam selalunya,kerja irda petang je,terus jadi nenek rasanya..pagi-pagi senyum,petang-petang serabut...aishh!...tudung pagi-pagi shawl berlilit-lilit,petang je hilang semua jarum peniti,mana tah perginya..can u imagine,how "dahsyatnya"MENGEJAR setiap minit dan saat dalam bank.?

My friend from islamic agency wassap ,"Hi irda,,how r u?ready to explore 2017 together?.so  u dah tender."?Ooopss...kahkah..again opportunity selalu datang,yang tak datang adalah keberanian membuat keputusan,penakutkah irda?not really..cuma banyak decision melibatkan  banyak orang,so irda just  cakap "bagi  tempoh masa untuk bertenang..
 

Sesibuk-sibuknya di coway,sibuk juga irda dapat jemputan event,product review,food review,business review.alhamdulilah..irda rasa irda akan buka satu akaun untuk blogging payment only.wahh gitu..but i really enjoy berblog sekarang.Now i pending satu job lagi tengah nak mengolah idea..

.Tak sangka hobby menulis memberi hasil.Walaupun tak banyak macam mana.Tapi irda happy !Thank you ALLAH...Alhamdulilah....so tuj uan akaun tu just nak record payment from siapa dan untuk job apa,sekarang bukan sebab "nilai"RMnya,tapi keseronokkan buat benda yang kita suka dan ada orang appreciated..itu sahaja..

2017..irda just nak lebih bertenang,kalau lah diorang tak hold incentive irda ,irda rasa nak angkat kaki dah..for info irda punya commission as bank sales staff ,they only bagi 70% every quarter,another 30% for quarter 1,quarter 2,quarter3,& quarter 4,diorang akan HOLD & release payment dalam bulan MARCH next year..itupun kalau KPI 3 &above..cehhh!bukankah ini caranya sebab diorang tak nak kita resign?..Owh bertenang irda..

irda tak nak kelam kabut,atau selalu tinggal barang..irda tak nak berkerut,tak nak rushing-rushing,just nak nikmati hidup ni.dan buat benda yang buat kita happy je lepas ni..ya bertenang irda..bertenang..."biar pocket ni laju masuk,bertenang untuk keluar.".hehe deep!

God willing,2017 be nice to me 

Ok daa...times up,i miss my mom!

thank you for reading this entry...appreciated :)

13 Comments

Thank you,come again :)

  1. Bila diri tahu dimana boleh berdiri dan ke mana mahu dibawa semua akan jadi lebih mudah Irda
    Kakak wish U all the best to make the right decision.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak zakie,irda terasa bagaikan ada seorang kakak yang sentiasa mendoakan dan menyokong irda.terasa bagaikan ukhuwah kita terlalu dekat walaupun hanya di dunia maya..irda hargai semua doa2 akak..

      Delete
  2. Buat keputusan n hai kita setujuinya..

    ReplyDelete
  3. Irda mencari ketenangan. Kenapa di tahun 2017? Bulan bila ketenangan tu tiba. Saya pernah tulis tentang ketenangan di entry saya bertarikh 5 dec, bertajuk Merantaulah Sejauh-jauh. Ketenangan ada di situ.

    Ada orang kita nampak tenang sebenarnya tidak. Dia pandai menyembunyikan se suatu. Macam itik. Kita nampak dia tenang bernang melintas tali air. Air menghanyutkan dia and the duck still showing its calmness. Still struggling. Pada hal hati dia berkecamuk, kaki dia di sabar berkais kais untuk menyelamatkan diri. Tapi ramai dari kita tidak boleh menunjukkan ketenangan seperti itik.

    Baru2 ni saya pergi berehat ke jepun, bukan untuk carik ketenangan sebab Di malaysia pun saya tenang. Di sana pun serupa, saya tenang. Masa di sana saya teringat dgn blogger2 tanah air. Rindu sedikit sebab tidak dpt berblogging, wifi ada gangguan. Rindu jugak kat kawan2 yg suka beri komen and ulasan kat entry saya. Walau pun rindu saya masih bertenang. Ketenangan senang di cari andai tau dia di mana.

    Pada hari terakhir saya di sana and when i saw the gate no 13, the airport departure route hati ada sedikit kurang tenang. I'll let u know in my next entry.

    Laaaaa. Terpanjang pulak komen saya. Dah terlupa pulak ini entry irda. Soree

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan iklan untuk tarikan u baca my next entry. One of the bloggers entry i like commenting is yours. Sebab yours ada sense.

      Delete
    2. HEHEHE..saya tersenyum baca komen tuan..memang cukup berpengalaman..tuan boleh" baca "saya hanya melalui entry saya...orang hebat memang hebat kan..btw terima kasih selalu memberi komen yang buat saya berfikir tentangnya,dan saya juga suka penulisan tuan..buat saya terfikir alangkah indahnya bahasa..

      Delete
    3. Alangkah indahnya bahasa!

      "If you talk to a man in a language that he understands, that goes to his head. But If you talk to him in his language, that goes to his heart." Said by the person whom you know; dia ialah Nelson Mandela.

      Kebetulan saya ada sedikit masa ni, elok saya reply yrs. Kalau tidak lupa dalam kesebokan. Kerebokan dalam pura2. Saya sebenarnya jarang komen entry orang melainkan catatan yg menarik. Bila saya komen, saya betul2 komen tanpa niat sebagai blogwalking. I dont do that. So, u faham.

      U silap, saya tidak hebat. Jauh ketinggalan kalau banding dgn orang lain. Tapi orang lain pula ada masanya terasa mereka hebat dan ada pula orang lain rasa sebaliknya.

      Sebenarnya saya ada rahsia yg orang lain perasan yg saya ni seolah olah hebat walaupun saya tidak hebat. Rahsianya mudah, berkata dgn terang dan jujur. That's my secret. Whenever i talk i use the language of friendship and the language of friendship is not perkataan tetapi makna.

      Waiting for your next entry

      Delete
  4. Dah nampak target ya Irda, cuma perlu sikit lagi kekuatan ye. Sape tknak keje yg kita boleh rileks tapi duit masuk, tapi kenalah ada ilmunya kan, dan usaha.
    Moga berjaya.

    ReplyDelete
  5. Semoga apa pun yg sis Irda lakukan selepas ni suksessss! Rindu sis juga, bukan tak naik posting saya, saya yg bercuti seminggu lebih sebenarnya, hehehe.

    ReplyDelete
  6. I feel you babe! have experienced it once. Masa nak resigned dulu. Planned elok2 yer Irda then jangan lupa solat istikharah dan minta dengan bersungguh. InshALLAh..semoga ALLAH permudahkan urusan Irda yer. :)

    ReplyDelete
  7. semoga perancangan akan berjalan dgn lancarnya aminnn

    ReplyDelete
  8. yes, jom kita focus 2017 more blog job. sambil earn extra money sambil makan. hahha habislah takde diet diet lah macam ni

    takpe, semua tu rezeki

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post