As salammualaikum Readers:

Lama rasanya tak update tentang  coway.Walaupun January adalah bulan yang paling busy,bulan lain pun busy juga cuma January dengan budak masuk sekolahnya,dengan dividen asb payout nya,jadi bulan ini doule & triple busy,bulan ni juga dapat banyak jemputan event review(Alhamdulilah ya ALLAH)

".Sebagai hardcore seller,kalau sales coway krik-krik agaklah memalukan aku sebagai senior,sudahnya dalam kebusyan sales coway tetap jalan"Alhamdulilah,terasa ALLAH sayang kat aku""aku je kadang-kadang lupa kat ALLAH"Hiks,..

Coway :January 2017
Promo bulan January:Call Irda 017-3121936 @ 011-23716700

Coway pertama dibeli oleh En Mazlan.En Mazlan ni banking client Ada 5 orang anak dan isteri tidak bekerja.Dari client jadi kawan. tanya dia macam mana mencukupkan pendapatan kerana dia hanyalah seorang driver?*aku memang suka busybody,entah dah jadi bakat semulajadi*.Rupanya malam en Mazlan malam bawak teksi dan hari sabtu pun bawak teksi.Hari untuk keluarganya hanya lah AHAD.Bapa ini sungguh gigih dan berusaha keras menyara keluarganya,walaupun duduk di bandar besar.Tetap kehidupan keluarganya bahagia.Alhamdulilah."kalau ada award bapa mithali aku akan senaraikan en mazlan sebagai calonnya"

*kerja apapun,kalau rezeki berkat pasti cukup*

Sembang panjang dengan en Mazlan ni masa dia minta surat settlement letter.Kerana sebelum ni nama en Mazlan ada CCRIS & CTOS .Jadi bab ni kacang sangat nak selesaikan.Email the right person,push sikit orang HQ,bende boleh settle dalam seminggu,awat orang lain settle berbulan?"nampak "kepoweran "aku menyelesaikan masalah orang"?kah.Oleh kerana en mazlan kagum dengan kepantasan aku menyelesaikan masalah nya,aku pun mula cucuk jarum beli produk.Tak sangka mengena*!.syabas irda..Alaa bukan jual bende bod** pun,sebab barang kualiti.juallah kan,confirm isteri en mazlan girang hati.Ingat surirumah tak penat ke urus 5 orang anak?ada bibik korea,tahun depan mesti wife en Mazlan kata"abang,alang-alang 5 orang,kita jadikan bilangan anak kita ni nombor genap,"tahun depan pregnant lagi."ok fine,ini firasat aku semata-mata"

Coway:January 2017
Customer puas hati girang terasa hati.
 COWAY DI KAJANG,SELANGOR

Customer ke dua di bulan January 2017 adalah en Ridzuan.Juga Irda kenal di Bank.Mula-mula nak process loan,atas sebab-seba tertentu,loan hold dulu."Atas bakat kebusy bodyan aku".Dapatlah diketahui En Ridzuan dalam proses nak pindah rumah lagi 2-3 bulan lagi di kajang.Dan En Ridzuan memang mencari coway untuk rumah baru."bagi aku inilah perumpamaan melayu,pucuk dicita ulam mendatang".My zero marketing cost,i closed one unit coway sama seperti diatas.
Coway :January 2017
Waktu lunch time pergi jumpa untuk signup coway.Tak sia-sia ku korbankan waktu lunch.Minta-minta Tuhan kuruskan lah aku dan slimkanlah aku.:)

Coway :January 2017
hanya RM125 sebulan.Kenapa model ni senyum manis sangat!
 
 COWAY DI UKAY PERDANA,Kuala Lumpur

 Seterusnya ALLAH bagi lagi rezeki melalui FB.atas sebab memang suka ter "show-off" di FB,Selamber mak nenek "gua" buat  iklan itu ini,sampai ada orang confuse "kaw keje apo sobananyo irda"Kejap iklan ASB,kejap iklan emcee,kejap iklan coway,tapi itu Irda anggap hanya commercial break dari  makcik-makcik di tepi jalan.Buktinya?Dari iklan free di FB(Aku patut berterima kasih pada Mark Zuckerbeg)Allah hantar seorang lagi client melalui zero cost marketing.!

Sebenarnya,Irda tak kenal pun siapa akak tu,yang pastinya dia dah bertahun jadi rakan Fb.Adalah juga nampak statusnya,cuma admire dia sebab dia cantik,tetapi,anak dara dah besar panjang 3 ke 4 orang,tapi dia mantain hott,(hopefully aku berharap walaupun aku beranak pinak nak jadi macam kakak tu,rasa tak boleh belah harapan ku ini)

dia pernah ajak satu talk session untuk investment sebelum ni,tapi Irda yang bersopan santun lagi ramah,tolak jemputan itu dengan begitu beradap dan sopan.Tak caya ?tanya akak tu.Jadi sejak tu kami still kawan.Cause Irda nak create relationship not only for business but ia sebagai jalinan ukhuwah maya yang baik.Irda learn something from her..dan akhirnya dia jadi client coway irda.

Coway :Story for January 2017
Bukti kakak tu cantik,DP tu pic anak nya
Bila irda share pic ni dalam group,Fatah cakap"customer cun oo"..haa betullah ,kalau irda yang perempuan ni rasa customer ni cantik,orang lelaki apatah lagi kan.Tue pic anak dia.Walaupun customer cantik,sorrylah kak,harga coway tetap sama .hihi

Tanda Irda sangat berdedikasi dalam pekerjaan(wekk!),9:40pm still wassap tentang business hokay,walaupun disiang hari dah terkejar-kejar di office macam monkey in the zoo(dahsyat betul perumpamaan aku ni).(wassap hanya direply hanyalah coway) .Like octopus!

Coway :Story for January 2017
Capacity yang lebih besar hanya RM140 sebulan
Kak Zarina dari ukay perdana ambil coway yang selalu office pakai tu.Hanya RM140 sebulan .Terbaik


Coway :Story for January 2017

Kak Zarina masih tak berputus asa untuk menjemput datang ke seminar BOPnya yang diadakan setiap hari sabtu.WOMAN FULL OF INSPIRATION?-kembang kempis hidung bawangku bila someone u never meet tell you like this!Awww."sajalah aku boldkan word tu untuk tatapan korang betapa  aku kembang dipuji..dan kepoyoan aku sudah menjelma"

Mungkin akak ni merasakan Irda cukup bagus untuk dijadikan partner sebab dia hanya tengok performance Irda di FB,yang macam good-good je!"Dengan berat hati Irda hanya menjawab "InsyaALLAH",Setakat dengar talk apa salahnya kan?Tapi nak join maybe tak kot,sebab kak zarina entah orang keberapa dah ajak aku.Aku pun pelik,jangan tertipu sangat wayang aku di FB tu,kalau nak share mesti yang bagus dan baik aje kan,sebenarnya aku pun banyak kelemahan dan kadang-kadang ada juga kemalasan tahap gaban"

Fyi"Huruf yang "diboldkan"adalah monolog penulis dengan jiwanya.


COWAY DI SUNGAI BULOH

Kak Heri adalah kawan dari company yang sama cuma office kami berbeza,walaupun kak Heri telah Irda hasut  untuk jadi ahli coway dan telah pun register jadi ahli,hehe.Dia dan adiknya dari sungai buloh beli dua unit coway dari irda juga.

Kak heri beli Bamboo(Mesti korang tanya apa kebenda bamboo ni)sejenis buluh kah?Actually bamboo ni dipasang di paip luar rumah.Ia tidaklah menghasilkan air panas mahupun sejuk,yang korang tekan terus minum tu,tapi ia bertujuan membersihkan air korang menjadi tersangat bersih dan bila mencuci kain atau sayuran untuk memasak,anda berasa yakin untuk menggunakan air tanpa was-was.(Dalam satu nafas aku menaip untuk iklan gini,yang baca tolongkah beli,Lol )

first time tengok,dah macam meriam buluh je benda alah ni.Tapi memang power tau.Jangan pandang rupa,pandang pada fungsinya,tak rugi beli,pasti puas hati(AYAT IKLAN LAGI)

 Image may contain: outdoorImage may contain: sunglasses

 Terima Kasih ALLAH untuk rezeki di bulan January ini,walaupun kebusyan di bank,kebusyan dengan aktiviti blog,ALLAH masih menghantar kasih sayangnya dalam doa dan dhuha,dalam tahajud yang kadang-kadang buat kadang-kadang tidak,ALLAH memberi kasih sayangnya dengan mempermudahkan urusan kerja.

Banyak lagi kasih sayang yang Dia berikan bagaikan tidak terhitung rasanya,Maka "nikmat Tuhan mana lagi yang ku dustakan?"

Coway :Story for January 2017:wajib baca :)
Ameen
Mereka bertanya kepada aku"Hebatnya sis,macam mana sis control dua kerja?"Macam mana sis senang sangat nak jual coway?kami ni dalam sebulan yang focus ni pun sama dapat macam sis?"

Aku bekerja dengan Tuhan dan Manusia,ingin disayang Tuhan lakukan apa yang disuruhnya dan tinggalkan apa yang dilarangnya,ingin disayang manusia?Jaga ukhuwah dan berbuat baiklah dan lebihlah dalam  memberi:memberi salam,bertanya khabar,memberi masa dan perhatian itulah pemberian seorang manusia kepada manusia lain dalam menjaga hubungan dan ukhuwahnya.Jika Allah mengingati engkau,manusia juga begitu,kerana kunci hati manusia adalah dalam tangan Dia.Buktinya orang yang aku close bulan ini bukanlah orang asing,semuanya adalah kenalan sekeliling.

Ingin dilembutkan hati orang membeli?Lembutkan hati engkau dulu dan berlapang dadalah selalu,kerana hati yang lapang dan jiwa yang bersih ibarat tarikan rezeki.

AKu bukanlah sebaik mana,tapi aku sedang belajar untuk menarik rezeki dalam hidup ini.

dan percayalah rezeki ku ini ibarat perumpamaan"Besar kuali besarlah keraknya"ehh betul ke perumpamaan ini?Senang nak faham,Tuhan bagi sebab dia tahu kau kerja macam mana.dan kau curah kemana.Kalau duduk mengangkang,harap rezeki datang memang tak lah kan?!usaha,usaha!..ermmm agak kasar bahasa ku ini..

Fyi"Huruf yang "diboldkan"adalah monolog penulis dengan jiwanya.

thank you for reading this entry...appreciated :)

9 Comments

Thank you,come again :)

  1. Alhamdulillah...seronok baca cita Irda..semoga terus berjaya dan dimurahkan rezeki

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaminnn..alhamdulilah..terima kasih kak

      Delete
  2. MOGA BISNIS IRDA SEMAKIN MAJU ADA USAHA PASTI JAYA

    ReplyDelete
  3. semoga terus berjaya sis!

    ReplyDelete
  4. All rite.
    My komen.
    Well wtitten. Bersahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..sesekali saya cuba tukar genre penulisan..kdg2 sy ni menulis terlalu serius...kadg2 beginilah..suka bermonolog sendiri.trrima kasih tuan

      Delete
  5. direct marketing + social media marketing...excellent..

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post