Assalammualaikum & Good day readers,salam pagi sabtu!Buka tingkap ambil udara angin yang sejuk,sambil menunggu kain sedang dalam machine,today nak update aktiviti dengan rakan blogger  beberapa minggu lau.

"High tea Workshop by Tea Verandah" satu pengalaman yang baru untuk Irda.Macam mana cara kita minum,cara kita ambil dan suap makanan agar nampak lagi class.Tea Verandah an European fine tea lounge,more than 30 types european fruit tea. , giving us the best & affordable tea dining experience at a cozy & chilling ambience.Woww!

 To be honest irda bukanlah jenis yang selalu sangat lepak cafe-cafe mewah,mamak,kedai bawah pokok atau cafeteria biasa pun ok dah.Tetapi sesekali tukar selera dan menerima jemputan ,kenapa tidak kan? Bak kata orang putih"Life too short,just enjoy every moment,learn new things"Selagi ia tak menyalahi apa-apa,jadi kan sesuatu itu satu pengalaman yang berharga.

High Tea invitation by Tea Verandah Irda orang pertama yang sampai,disambut oleh organiser dengan welcome speech dan welcome drink.



Image may contain: drink
welcome drink

Irda tertarik dengan botol yang comel ni,boleh pulak tanya dengan selamber"Ni lemon juice ke atau teh o limau?"haha rasanya pertanyaaan yang agak kelakar

Nope"This our flower tea Ms Irda, The flowers tea we import from european country"Jimmy said

*Senyum dengan berwajah selamber,walaupun malu juga,ada aku kisah..."aishhh...apalah irda,kau tanya teh o limau kat sini! ?

No automatic alt text available.
Our Welcome Gift



 Image may contain: dessert and food

Image may contain: dessert and food
Comel sungguh ,rasa tak sanggup nak makan.Sebab kecomelan nya.

 Image may contain: 1 person, sunglasses

Oleh sebab hari ini adalah jemputan untuk blogger,ada juga booth Stephanie Christian (stephane-christian.com) untuk fashion blogger yang berminat untuk cuba sunglass ala-ala korea ni.Cantik-cantik ,harga pun cantik juga,ahaks.Boleh terjah laman sesawang tu untuk tengok apalagi jenis yang hot seller ok.Design memang stylo habis..Sempat juga berborak dengan foundernya.

Image may contain: 1 person, sunglasses and close-up
Akaks suko ni,
Image may contain: 2 people, people smiling, sunglasses
Diorang suko ni...alala comel:Credit photo to keppo.my
 Image may contain: food and indoor
Image may contain: people sitting, table, food and indoor
 Image may contain: drink

Inilah set menu yang disajikan pada kami.Ada Tuna Fillo Puff,Potato Fillo Puff,Sausage Egg Quiche,Tsunamy Bites,cupcake/muffin/mini creme tart.Tea verandah signature Scones and Jello Mello.

Image may contain: 1 person, sitting, eating, table, indoor and food

Ms Joanne,lady boss for tea verandah ajar  kitaorang ni macam mana nak makan scone,their signature food.Scone ini irda tengok macam puff biasa je,tapi yang uniknya di tea verandah,ia lebih lembut dan bila masuk ke mulut,rasa sedap.Scone yang berkualiti  bila korang pusing scone ni kat tangan,ia terbelah dua tanpa pecah,haa itu scone yang bagus.Oklah..irda kalau bab makan kurang seni,masuk ngap terus dalam mulut,tak sangka ada cara rupanya ,.

Image may contain: 1 person, smiling, text
Credit photo to keppo.my:Ms Joanne teach us how to eat scone

Lagi satu,korang kalau makan cupcake macam mana?
Kalau time dating mesti makan pakai sudukan,ala-ala sopan dan ayu,kalau kat rumah?mesti korang ngap terus,sampai comot mulutkan..hehe..irda agak lah..tak betul tak juga salahkan?kan kan...

Actually makan cupcake,bukak baju(ala,pembungkus dia tu ler,)kepilkan semua ketepi,then angkat terus cake dari cupnya dan makan ke mulut,..haa gitu...Tetiba I  rasa macam ala-ala Kate middleton makan (sila jangan kecam ) makan cupcake hari tu je..itu baru makan cupcake tau..huhu

Image may contain: 3 people, people sitting, people eating, indoor and food
All ladies enjoy Europe Fruits tea ,Tea verandah  tea.Contained of apple bits,lemon bits,cherries,pineapple.mango bit,papaya,hibiscus blossoms,orange peel,rose hip peels,elderberries,peach bits,apricots bits.


 Mr.Jimmy,founder of Keppo.my,dia adalah penganjur untuk event di tea verandah,so sweet siap tuangkan europe fruits tea to all ladies.Europe Fruits tea ,Tea verandah  tea.Contained of apple bits,lemon bits,cherries,pineapple.mango bit,papaya,hibiscus blossoms,orange peel,rose hip peels,elderberries,peach bits,apricots bits.

"You ni bukan sahaja leng chai,gentleman lagi..."Haaa terus merah malu-malu muka dia bila semua kawan-kawan irda ketawa serentak bila irda usik dia cam tu,by the way irda nak bagi tahu apa tu Keppo.My? Keppo ni menggunakan technology  on social media untuk membantu pengguna discover product atau service dalam website.

KEPPO(Knowing Every People Particular Object & My=Malaysia).Ia adalah hokkien slang dari Indonesia.Untuk irda faham sendiri..keppo(macam kepoh!,haha bising-bising tapi sebagai informer).suke-suke hati irda je kan..

Image may contain: 5 people, people smiling, people sitting, people eating, table and indoor
We all enjoy the foods

Image may contain: 2 people, people sitting, people eating, table, food and indoor

 Lepas kenyang perut,Irda buat treatment manicure by Glory Nail.Best juga,bersih dan berkilat kuku tau.Sebab memikirkan solat,irda enggan untuk diwarna kan kuku tu.Just cuci dan kilatkan.Serius dua minggu pun kuku nampak bersih dan berkilat.Sampai nak makan pun sayang guna tangan.Hihih...Ni rasa nak buat lagi lepas ni.


Image may contain: 1 person, smiling, sitting and indoor


Image may contain: one or more people and close-up
Panjangnya pisau tu,cuak akaks,nasib control rileks je...
Image may contain: 13 people, people smiling, indoor
Credit photo to keppo.my.With my new friends from Blog.:).hehe..

Thank you for invitation Keppo.my and tea Verandah.Thank you for your kind service GLORY nail.Readers kalau ingin menikmati tea session dengan offismate,businesstalk,dating with partner,irda rasa tea verandah memang tempat yang sesuai.

Check their set price as below.


 

 Lebih banyak pilihan menanti anda,dan inginkan kelainan untuk duduk santai di hujung minggu atau Friday evening selepas seminggu busy dengan jadual kerja yang memenatkan?Please come to Tea Verandah  as below adress.


Address:

Tea Verandah
Lot SK-1 Level 2
Atria Shopping Gallery,
Jalan SS22/23, Damansara Jaya
Petaling Jaya, Malaysia

Website: http://www.teaverandah.my/

Ok readers,sesekali tukar selera apa salahnya kan?..daa...

thank you for reading this entry...appreciated :)

6 Comments

Thank you,come again :)

  1. Bestnya! Siqah suka hi-tea camni. Fe-feeling sangat :D

    ReplyDelete
  2. fuhh..hidangan yg disediakan..simple tapi aumm.. comel sungguh dessert nya!

    ReplyDelete
  3. membuka selera set menu tu. comel botol2 tu, dah lah sy suka kumpul botol comei 😍

    ReplyDelete
  4. Aaaa...part yang teh o ais limau tuh kelako la Irda. Anyways...memang nampak kecomelan dan kesedapan all the kek and pencuci mulut tuh. Bila la nak guna voucher yang Cici bagi aritu kat sini. Hehehe..

    ReplyDelete
  5. best kan babe. experience sangat :D

    ReplyDelete
  6. Bestnyaaa macam mana Irda boleh dapat invitation mcm nie ye ? Nak join jugak next time . Hihihi . =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post