Baru tahu template blog juga memainkan peranan untuk blog menjadi lebih SEO friendly dan more responsive.:)



Akhirnya blog irda berwajah baru di tahun baru.

BLOG menjana side income melalui program affiliate,dan jualan lain menjadikan irda ringan tangan bertanya kawan-kawan blogger.Bagaimana caranya dan apa perlu  Irda buat.

Ternyata kesemua  follower dan yang irda follow adalah orang-orang yang baik dan pemurah ilmu.Tak lokek berkongsi tips  .Alhamdulilah,walaupun dikurniakan keluarga maya,tak bersuara,namun setiap bait tulisan memang menjadikan ukhuwah yang baik dan ada hikmahnya.Terima kasih Allah sentiasa menghadirkan sahabat dan keluarga maya yang baik-baik hati.Terima kasih kawan-kawan lain yang sering berkunjung dan tinggalkan komen..

Mommy cici  & Nadhie  adalah  blogger yang irda pernah jumpa di alam nyata.dan pernah join event bersama.Mommy cici ,Nadhie & Nany juga sering update irda tentang event,tag irda apa-apa job review. Thank you so much to this angels..muahh!

Dan disaat irda tercari-cari info dan ilmu baru,Tuhan gerakkan seorang lagi hamba ALLAH yang sungguh baik hati ajar irda.Tuan ELIHJAPAHAR.Tanpa mengenakan sebarang bayaran,blog irda berubah wajah,lebih nampak professional dan of course 100% SEO friendly.Terima kasih Tuan Eli,moga murah rezeki lagi di lain hari.Biasalah irda ni buta it,edit page lagilah jauh,pandai membebel je dalam entry..hehe

Setiap perkara walaupun sekecil apa,irda cuba focus dan lakukan bersungguh-sunggh,dari sebagai hobi dan hanya suka-suka blogging,apalah salahnya dari irda menaip syok sendiri,asyik cerita peribadi,menjadikan blog ini lebih berinformatif dan medan solusi untuk pembacaan orang ramai itu lebih baik sebenarnya.Sekurang-kurangnya bila irda tiada di dunia ni lagi,ada harta yang bermanfaat untuk ditinggalkan.

Tapi sesekali nak juga up entry personal,atau performance,just hanya sebuah diari untuk my baby girl alya.Ala-ala kuch-kuch ,anjeli dapat surat dari mak nya..Haa kira gitulah...so nanti bila alya besar,just search google,semua aktiviti mama dia ada..hehe..

Tuan elihhjapahar blogger dari sarawak,reviewnya everymonth sangat hebat.Irda pernah menang hadiah bonus dari giveway nya.Seorang partime blogger dan seorang bapa yang penyayang


Akhir kata,terima kasih tuan elijapahar
Jasa dikenang..moga tuan terus sukses dan diberikan kesihatan yang baik.Jom ramai-ramai follow blogger yang penuh input menarik ni.






thank you for reading this entry...appreciated :)

10 Comments

Thank you,come again :)

  1. Itu seronoknya blogging ni kan, ramai yang pemurah ilmu...

    ReplyDelete
  2. wah. kemas! busyra suka tngk blog yang berlatarkan warna putih.. ramai blogger yg pemurah! sy kenal jugak tuan Elih ni.. :)

    ReplyDelete
  3. Hahaha! kan Ird. Sesekali nak up jugak entry yang bermanfaat. Mana tau orang lain baca dapat 'sesuatu' dari entry kita tuh. Boleh jadi saham di alam sana nanti. Part yang update hal anak tu pun iye gak. Nanti dah beso boleh tengok baca..Owwwwhhh..banyak kenangan and aktiviti yang mama dia dah buat sama-sama. :)

    ReplyDelete
  4. Mempunyai rakan blogger yang baik amat berguna sekurang2nya seperti yg irda kata boleh membantu. Semakin baik seorang rakan, perhubungan semakin berqualiti. Saya rasa sekiranya ada kumpulan rakan blogger yg bantu membantu bantuan akan menjadikan blog masing2 meningkat terutama tentang rating.


    Begitu juga di blog, rakan akan singgah dan pergi dan tidak semua kekal. Andainya kita menunjukkan sikap yg mempelawa rakan menjadi baik saya rasa tidak mustahil persahabatan berkekalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ni memang tak tau apa itu SEO.

      Delete
  5. Kak Irda, cara nk ambil blog id tu ada kat comment ni https://www.facebook.com/missobsesiblogspotmy/posts/598045357063410?comment_id=598071700394109&reply_comment_id=598157420385537&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R%22%7D

    ReplyDelete
  6. seronok kan dapat kenal orang yang baik and friendly ni . kenal dari blog pun boleh kekal ke alam nyata.

    ReplyDelete
  7. Seronok bersahabat dalam dunia blogging :) ramai blogger yang pemurah ilmu, suka berkongsi dan tak lokek jika bertanya :)

    Bila kita nak jumpa pulak dear? Hihi

    ReplyDelete
  8. hehhehe... terharu baca entri irda ni.. setakat ni ramai kawan blogger dh jmpa di alam realiti. mereka baik2 :)

    ReplyDelete
  9. wahh bestnya.. ptt persan blog akak mcm blog.. best kan blog ramai yang pemurah :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post