Jika anda menonton siri Paddington sebelum ini,pasti akan teruja untuk menonton siri terbaru Paddington 2017.Alya dah tunggu lama sambungan movie ini keluar di panggung wayang,sebabnya dia suka sangat watak beruang comel dalam movie ni.

Paddington adalah nama kepada beruang comel .Dalam movie siri pertama,nama Paddington diberikan bersempena sebuah nama station kereta api di kota London.

So banyaklah London view yang menarik  perhatian mata alya,seperti airport ,london bridge,kereta api station dan kawasan perumahan.Salji yang turun juga buat mata ..alya mata bersinar-sinar....Sebab tu bila dah layan movie,siap download lagi cerita yang sama untuk ditengok berulang kali.Budak-budak kan,selain Paddington,Frozen,banyak jugalah movie dalam laptop ni.

Ehh dulu mama tengok tv cerita usop sontorian je tau,tak pun doraemon pukul 7 malam.

Untuk siri NOV.2017 ini mengisahkan kesusahan beruang (Paddintong )untuk membeli sebuah buku yang bertemakan bandar kota london untuk mak cik LUCY yang masih tinggal di hutan.

Paddintong membesar dengan sebuah keluarga di kota London.Dia bekerja keras untuk membeli buku antik itu.

Paddington adalah seekor beruang yang sangat disayangi oleh sekitar penduduk London kerana kebaikan dan keramahannya.Dia banyak membantu orang lain dan dia sanggup mencuci tingkap setiap rumah di kota London hanya untuk mencukupkan wang membeli buku antik tersebut untuk dihadiahkan bersempana birthday aunty LUCY.

Malangnya,pada suatu malam,buku itu telah dicuri oleh ahli silap mata ,kerana buku itu mempunyai KOD RAHSIA untuk mencari harta karun.

Kebetulan sewaktu kejadian,paddington sedang berlegar-legar di kawasan kedai antik tersebut. Paddington telah difitnah mencuri buku antik itu.

Paddington telah dimasukkan ke penjara kerana dituduh mencuri barang antik.Paddington beruntung kerana keluarga angkatnya tidak percaya akan tuduhan itu dan berusaha keras untuk mengeluarkan paddington dan membersihkan nama Paddington.

Banyak  cara digunakan oleh keluarga angkat Paddington untuk mengeluarkan Paddintong dari penjara.

Dalam movie ini banyak diajar nilai kekeluargaan .Paddington juga sentiasa ingat pesan aunty Lucy supaya sentiasa jaga kelakuan dan berbuat baik dengan sesiapapun walaupun dalam kesusahan.

Paddington juga mengajar kita supaya sentiasa sabar dan tidak cepat melatah dan sentiasa yakin kebenaran akan datang juga.

Keseluruhan cerita ni best especially untuk kanak-kanak sebaya alya.Jangankan kanak-kanak,mak orang ni pun seronok menonton taww....

Selain aksi beruang yang comel,jalan cerita ini menarik untuk ditonton seisi keluarga.


Ok uols,thats all for today...daaa...


Appreciaan paddite your time reading this entry.

6 Comments

Thank you,come again :)

  1. Bukan sekadar kisah untuk hiburan semata-mata tapi ada ilmu yang boleh diambil..itu yang terbaik pada sebuah cerita sebenarnya..

    ReplyDelete
  2. Owh..thanks Irda. Tertanya2 gak cerita Paddington ni best ke tak. Hari tuh kami layan COCO. Syok juga...pun ade kisah tauladan nya.

    ReplyDelete
  3. biasalah bila jadi hero, mesti lah ada rintangan yang terpaksa dihadapi. hehe. menarik jalan ceritanya irda. :)

    ReplyDelete
  4. Saya belum tengok ni. Bila baca ni teringin jugak nak tuntun tapi kalau boleh elok tengok yg 1st siri dulu.

    Thanjs kingsi.

    ReplyDelete
  5. Nice review kak Irda. GV baca pun rasa nak tgk juga cite ni. :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post