Tips sales berterusan
*********************************


Kenapa perlu ada website?sebagus mana pun teknik marketing offline anda,jangan dilupa,media sosial seperti blog,facebook dan seerti dengannya juga adalah marketing method yang baik untuk diteruskan.Daripada meraban tak tentu pasal,gosip ,politik ,cari makwepakwe,hi sana hi sini di media sosial,bikin semakk je.....apakata jadikan media sosial adalah jalan pasif income anda.



Bilamana anda juga seorang bloggers,biar tak ramai followers,atau uv atau pv tak cecah banyak,tapi bila ada sales sangkut walaupun waktu anda tidur itu adalah sesuatu yang "awesome "sebenarnya.
selain program affiliate,adsense,paidreview,cari sesuatu yang boleh dijual didalam tu,apa sahaja asalkan ia mudah dan tidak mengganggu tugas hakiki anda.Blog adalah medan solusi untuk berkongsi,mengajak orang untuk kebaikan,share apa sahaja yang bermanfaat .



Irda masih maintain blogspot free walaupun boleh tukar ke domain sendiri,nampak lebih professional,entahlah takut esok kalau dah tiada lagi di dunia ini,biarlah blogspot tu terus macam tu,jika ada bacaan yang baik untuk orang lain tanpa perlu renew domain.Siapa pula nak renewkan nantikan..

Ada orang tanya,macam mana nak handle banyak kerja? jawab: sis buat hanya satu kerja tapi pelbagai perkara.kerjanya hanya satu iaitu marketing,dan untuk elakkan bosan buat dan jual benda yang sama,pelbagaikan produknya.Satu orang anda boleh jual 5 benda berbeza melalui satu cara iaitu "marketing"online mahupun offline.

tapi sis tak fokus,jadi susah nak berjaya sampai tahap boleh dibanggakan,sebab hanya orang yang fokus boleh sampai level atas,buat itu ini sikit sebenarnya adalah sebuah kepuasan semata-mata.BUKAN MENJADI SANG JUARA YANG BOLEH MENDOMINASI SESUATU PERKARA.jika ingin menjadi sang juara,fokuslah satu kerja dan buat sebaik-baiknya..tapi jika anda just nak happy,dan mencari kepuasan peribadi,buat yang anda suka ,bukan buat untuk orang suka.

tak salah jadi orang multitask atau buat banyak perkara,tapi yang salah bila melakukan banyak perkara dalam satu masa hingga semua kerja sembrono sahaja.faham?.
yang wajib kita utamakan,yang sampingan kita kemudiankan.Takkan lari gunung dikejar,dan apajua yang kita lakukan,segigih mana sesuatu yang usahakan,percayalah pemberi jalan dan rezeki tetap Dia yang satu.

Oleh itu orang sales,dhuha jangan tinggal,sedekah teruskan.
jangan lakukan dhuha kerana kita ingin menambah harta,tapi lakukan ia kerana kita berhutang dengan Tuhan dan layaknya kita sebagai hamba

Appreciate your time reading this entry.

6 Comments

Thank you,come again :)

  1. kalau tak bayar domain memang terus mati semua link entry ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang irda faham begitulah apabila sudah expired,tapi tak tahulah kalau adda info lain.

      Delete
  2. Setuju....yang penting fokus..rajin..gunakan sosmed sebaik-baiknya..acuankan ikut suka tapi ikut suka yang bawa kebaikkan pada orang juga diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak pc,blog juga boleh jadi medan ilmu dan dakwah jugaa

      Delete
  3. setuju sangat dengan entry ini :)

    ReplyDelete
  4. xnk tukar domain...?
    hm btul juga kata akk tu, blog yaya pon bnyk share prkra yg boleh dimanfaatkan.
    kalau da xde nti, biar la org still bole bc.klo nk kne renew tiap thun nti cmne pula kan..emm btul3..sy stuju

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post