Teruja tengok gambar-gambar exofficemate di CIMB dulu semasa bercuti di bandung bersama suami dengan 4 orang anak bujangnya.Anak perempuan kak Sherry yang baru berkahwin tidak dapat ikut serta percutian kali ini.Kak Sharifah atau lebih mesra dipanggil Kak Sherry oleh kawan-kawan di CIMB dulu merupakan Assistant Manager Irda di CIMB .Siapa sangka ibu kepada 5 orang anak ini sebenarnya tetap manis dan awet muda.Bila ditanya apa rahsia?selalu gembira bersama anak-anak dan travel lah selalu ya kan ?
macam tak percaya anak dah besar-besar..manis sungguh senyuman kakak





 Ye lah kan,anak-anak dah besar,kita pula masih kuat dan sihat,inilah masanya meluangkan setiap waktu yang terluang dengan bercuti bersama anak-anak dan suami tercinta.Kalau tengok Kak Sherry ni macam tak percaya umurnya,senyuman yang tak lekang di bibir buat Kak Sherry mudah didekati dan disenangi oleh rakan sepejabat.

Merupakan seorang rakan yang sentiasa support business Irda,sebelum ni beli Coway Villaem untuk kegunaan ibunya di kampung.Kemudian menggunakan travel dari Irda juga melalui JA TRAVEL untuk bercuti di Bandung.Wahh..almaklum baru dapat menantu,kenduri kendara pun dah habis..inilah masanya menghilangkan lelah menyambut tetamu dengan bercuti bersama keluarga.

Baru sahaja pulang dari danau toba beberapa minggu sebelumnya,Kak Sherry bercuti ke bandung pula selepas itu.Nampaknya Kak Sherry memang peminat percutian ke seberang.Boleh dikatakan hampir semua tempat menarik di Indonesia Kak Sherry telah pergi bercuti.


Mengatur itenari perjalanan sendiri seperti di bawah.Semua tempat yang supir bawa adalah atas pilihan kak sherry sendiri.


4 DAY / 3 NIGHTS BANDUNG 


DAY 1 : AIRPORT – LEMBANG TOUR  ( L , D )
Rombongan tiba di bandara kami sambut dan langsung bergerak menuju lembang dan melawat ke : LODGE MARIBAYA , FARM HAOUSE , FLOATING MARKET , makan tengah hari , KEBUN STRAWBERY , KAMPUNG DAUN , TEBING KRATON , RAINDBOW GARDEN , makan malam , free program

DAY 2 : BANDUNG – KAWAH PUTIH ( B , L , D )
Sarapan dan melawat ke : KAWAH PUTIH , CIWIDEY , makan tengah hari , AMAZING ART WORD , PARIS VAN JAVA ,TRANSTUDIO (Tiket masuk pax beli sendiri)– dengan MASJID RAYA BANDUNGNYA, kemudian kita menghala menuju DAGO STREET melihat – lihat FACTORY OUTLET yang ada di sana, puas disini kita masuk hotel, free program. Dinner di local restaurant.

DAY 3 : BANDUNG CITY TOUR  ( B , L , D)
Sarapan dan , melawat ke : RUMAH MODE , PASAR BARU , makan siang ,  belanja oleh – oleh , kita Shopping  di TOKO 3 special JEANS dan T SHIRT branded, makan malam , free program




 JA TRAVEL dan pihak di bandung juga telah memilih Hotel Tebu sebagai hotel penginapan Kak Sherry sekeluarga.

Package ini juga termasuk supir,transport,hotel dan makan sekali.Jadi tak perlu pening kepala kan?

Sebelum ini Irda pernah berbual dengan seorang kenalan lain bernama Ana yang juga baru pulang dari bercuti dari Bandung.Irda tanya perlu ke bercuti ke bandung kita amik package dan atur siap-siap?

Kata Ana,kalau bercuti dengan family atau bawa mak ayah yang dah tua apatah lagi ada anak kecil,rasanya lebih baik pakai travel guide awal-awal,tentukan supir awal-awal,ada saja orang kata nak jimat baik jalan sediri,terjah kesana sini sendiri,tetapi hakikatnya taklah jimat mana .

Kadang-kadang kalau kita pertama kali datang ke sesuatu tempat,kita perlukan tour guide atau supir yang arif tentang kawasan tu,jadi dia boleh tahu tempat mana,kedai mana yang lebih murah.Kalau kita buat ala-ala terjah,tak sesuai sangat bawa keluarga,almaklum kalau di Indonesia ni ada sesetengah tempat nak kita ambil servis dia,akan berlaku nanti perebutan antara mereka.Jadi percutian santai kita akan jadi serabut pula.Lebih baik siap-siap sudah diatur dan diurus dari Malaysia kan.Jimat masa,otak pun tak serabut,dan ada pula orang menunggu di airport.

Jadi perjalanan tu lebih teratur dan santai.

Kata Ana lagi,supir yang ramah dan tidak berkira,boleh bawa barang shopping,pandai buat lawak dan sentiasa alert dengan keselamatan kita  akan memperngaruhi mood holiday kita.

Bak kata seorang sahabat backpackers sejati Faiz,dia ni selalu travel sendiri,dia juga pernah merungut"Aku seriklah ke bandung jalan sorang-sorang,ada sesetengah tempat tu diorang ni suka memaksa-maksa..huu rimas aku"


Haa..itu  kawan irda lelaki backpackers yang hati kental dan jiwa raga kental tu pun boleh merungut..apatah lagi kalau kita bawa anak-anak atau orang tua kan,pasti kita tak mahu kejadian sebegitu.

Berbalik pada Kak Sherry,risau juga Irda jika dia dan keluarganya tidak dapat layanan yang baik di Bandung.Almaklum irda baru juga menggunakan supir ke bandung ni.Selalunya irda lebih suka promote ke Padang Bukit Tinggi sebab kenal sangat supirnya.Dah rasa macam adik beradik pula kan.
 
dulu ofis lama memang nama i Wati hokay :))

Alhamulilah,pulang sahaja dari Bandung bila Kak Sherry bagi feedback yang sangat positif buat irda gembira sebenarnya.Bagi Irda servis orang terhadap tetamu yang irda atur juga sebenarnya membawa nama Irda.Kalau orang gembira dengan servis dan layanan di Bandung,satu kepuasan buat Irda.

Dengan izin Kak Sherry juga Irda abadikan kenangan photo keluarga Kak Sherry di Blog ini.Client pertama Irda ke Bandung,moga lebih banyak menyusul lagi nanti.

Kepada sesiapa yang mencari supir mahupun ingin survey package ke Bandung?

Boleh hubungi Irda di link ini ya:=====>>Irda ⤵⤵

http://www.wasap.my/+601123716700



Appreciate your time reading this entry.

5 Comments

Thank you,come again :)

  1. Alhamdulillah, ada pakej ke Bandung..

    Semoga terus sukses!!

    ReplyDelete
  2. wahh banyak aktiviti menarik kat bandung ni rupanya. wishlist untuk asean.

    followed here #149

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post