Walaupun mata sudah mengantok...since morning non stop mata ni memandang pc..laaa malam ni jika orang kat luar friday night..saya pun friday night dengan blog..

Semangat giler rasa nya nak update apa saja lepas ni dalam blog ni sebab puas hati sangat dengan hasil kerja sue haida..kalau nak tunggu saya update,"i buta IT ok...dan tak berapa kreatif"terima kasih sahabat-sahabat mayaku...and dah ada nuffnang..alhamdulilah

so satu hari at least satu entry?why not satu ipad?so update dimana sahaja...alahai saya dengan dua phone ni pun selalu je tonggang langgang..terjatuh HP kat tren..kat jalan..ni ada lagi satu gadjet..mcm mana nak pegang tu eh...

irda..irda...saya nak jadi bertenang...awat payah sangat ni irda...

iphone screen saya yang tak habis bayo lagi tu pecah screennya baru-baru ni.cover yang koyak tu pun tak tertukar-tukar lagi....hancur luluh hati seperti retaknya screen itu...samsung pulak asyik hang je...berat sangat kot..lepas ni siapa yang share pic kat group-group wassap tu..mmg nak kena..boleh tak jangan share pic.?semak semak..lepas tu nak buat status kat wassap tu wassap bende penting je bley?

Ni nak tambah satu lagi gadjet untuk update blog sentiasa...memang lagi la..dengan 2 beg.1 handbag dan satu beg berisi form coway plus banking,hp dua di tangan,kadang-kadang botol air pun pegang(skema rasanya bawak botol air besar)minum nya ciput je.saja nak jadi macam budak-budak cina yang bijak-bijak tu..kan suka bawak botol air besar..heheh.konon saya ni nak minum air banyak-banyak..tapi kadang-kadang minum air pun lupa... bayangkan pula...nak pegang ipad pula...Allah takut terpecah dua je...

"Irda hire PA lah..."

"Kalah pulak boss aku hey..boss aku pun PA dah vss"xpayah nak PA sangat..semua under control...cuma nak belajar bertenang ni..supaya solat lagi khusyuk...kepala tak serabut..

"u cannot win both the same time"

saya tak nak win pun..saya cuma nak berkolaborasi dengan dua kerja..tapi lately ni lagi serabut sebab saya sorang je buat housing loan dalam branch dan saya sorang je jual unit trust.gang lain?alahai...exam fail ....sudahnya mass market..memang mass kepala saya..

nak makan pun susah hati..rasa nya masa macam laju sangat..ERL pun tak selaju masa yang saya rasa...kejap-kejap dah pukul 11..kejap-kejap eh dah pukul 2..kejap-kejap eh dah pukul 6..

"apsal aku masih di kedudukan yang sama eh dari tadi"bingung sorang-sorang

"u...jom minum."membe ajak

"apa kata bungkus air tue bawak balik branch"

yang sedih..bila ada beberapa application sehari..saya ni pulak paling tak suka laci ada paperwork pending...punyalah gigih cari valuer,roger valuer dengan penuh kasih syg bagi laa hari tu jugak value..roger lak lawyer..email sekarang jugak legal fees..then penuh telitinya ku mengkeyin...alahai DSR burst!aduhai..punyahlah sungguh-sungguh2..rasa nak sepak-sepak je kerusi..nasib control lemah lembut!

yang best ada gak lah satu client tu puji...kembang gak lah hidung ku yang memang kembang ni..

"i apply 2 bank,semua tak lulus,come back dengan i pun lepas 2-3 minggu"

"dengan u tak sampai 5 hari dah dapat result..siap dah siap letter offer"


Tuan..saya keje dengan hati...my sweet answer..walaupun wajah sweet sikit(nak jugak puji diri sendiri),intonasi n tutur bahasa tu sweetkan banyak-banyak..itu rahsia top sales tu :)" ...kekeke....sebab saya ada 3 laci...laci atas adalah kes urgent..masuk hari ni,,keyin hari ni..esok result kuar..itu cara saya..simpan buat apa?kang esok accident masuk hospilta,tak pun demam terkezut.sebab saya kalau demam terkezut mesti check in kat hospital.seronok weih masuk tawakal hospital,menu siap boleh pilih macam hotel..ish ish..irda apsal suka masuk hospial?bukan apa..bila dah awarded tenang sikit kepala..tapi taknak sakit ..datang buat lawatan dan tido semalam dah lah..bila lagi nak guna bank nye benefit?hehehe

..jadi avoid semua tu kan tak pasal-pasal kita simpan document orang lama-lama.?

laci ke dua...followup!call sampai customer angkat..tak angkat..call lagi..tak angkat jugak...wassap penuh berhikmah tapi sedikit kejam"dik..kalau tak jadi buat,inform lah dik..suke eh dapat misscall banyak-banyak?bujet hot lew tew..:)heheh ini hanya untuk adik-adik yang kepala gila sikit boleh lah gurau-gurau seram sikit..jgn buat kalau anda tak KYC..know your client character baru gurau kasar hokey?

laci ke tiga???form coway...flyers coway...ni kalau auditor check ni..sure menjawab ni..but remember 6 rules"break the rules"to success..as long as jangan aniaya orang!

oklah..melalut irda malam ni..mesti yang baca mana ayat puitis mu irda?sebab malam ni letih..tulis nak laju//sebab apa letih?sebab hari ni keje like hell...serabut!almaklum my boss masih chinese new year leave..banyak kes pending concurrence ..laaa customer lak tanya itu ini..

jawab saya?bosses cuti hari laya lorr...


Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post