Kebanyakan fesyen di mana-mana pun sentiasa menjadikan wanita adalah ikon utama,dari potongan tradisional hingga moden,focus dilebihkan pada kaum hawa.Ironinya,lambakan fesyen di pasaran menjurus kepada wanita sahaja hingga kaum wanita rambang mata dalam memilih.



Untuk kaum adam pula,kebanyakan fesyen di pasaran agak terhad dengan pilihan. Fesyen pakaian kaum adam hampir sama sahaja dan lebih malang lagi,potongannya selalu tidak bersesuaian dengan potongan badan si pemakai.

Pernah tak anda kaum lelaki beli baju kemeja long sleeve,kadang-kadang terlalu panjang sehingga anda terpaksa ubah suai semula di kedai jahit? ada juga masalah seluar yang apabila dipakai susah betul nak cari saiz yang betul-betul ngam di badan.

Paling tak menyeronokkan,kadang-kadang bila anda beli satu baju tu,bila anda naik public transport seperti bas awam atau perkhidmatan LRT,eeeh ada pula orang yang sama baju design dan warnanya dengan anda?Alamak!tak bestnya…mesti anda beli di shopping mall yang sama kan..alahai..kalau boleh anda tidak mahu orang lain sama macam anda.




Pakaian yang tidak bersesuaian dengan potongan badan,fabrik yang tidak selesa dan design terasa seperti sama dengan orang lain juga akan menyebabkan kemurungan anda pada hari itu.Tahukah anda,dari segi sudut motivasinya,fesyen yang bersesuaian samaada ke pejabat atau majlis-majlis rasmi mahupun santai,akan menjadikan anda kaum adam lebih rasa berkeyakinan,terasa lebih bergaya  dan penampilan anda terasa begitu hebat sekali


Pemilihan pakaian yang bersesuaian dan selesa juga  dapat membantu anda untuk berhadapan dengan orang lain .Menjadikan anda kelihatan unggul,,walaupun rupa tak berapa kacak,kadang-kadang pemilihan pakaian yang kena dengan suasana juga akan menjadikan anda rasa lebih dominan dan berkarisma,.



Jadi persoalannya sekarang,dimana kaum lelaki ini boleh mendapatkan pakaian yang sentiasa padan dengan bentuk tubuh ?Juga dari fabrik.yang berkualiti,paling penting pula harganya standing kualitinya,





Jawapannya adalah MONTANA Fashion Shop.


MONTANA FASHION SHOP yang terletak di Petaling Jaya,Selangor telah wujud sejak tahun 1987.Kewujudannya sejak 25 tahun yang lalu bukan hanya sebuah kedai jahit biasa tetapi pengalaman yang lama itu telah menjadikan MONTANA FASHION SHOP sebuah kedai jahit yang wajib dikunjungi khususnya untuk golongan lelaki






Tukang jahit yang professional akan mengukur badan anda dengan begitu teliti dan terperinci,hingga jika anda menempah satu set suits,ia akan kelihatan fit dan super selesa mengikut bentuk tubuh anda.



Kebanyakan masalah kaum lelaki adalah untuk mencari suits yang sesuai dengan bentuk  tubuh.Ada yang kalau dibeli di shopping mall,anda tidak suka pada bentuk poketnya,atau tidak suka pada bahagian ketiaknya,mungkin agak longgar atau mungkin juga terasa gelebeh.Tetapi,di MONTANA FASHION SHOP,anda boleh custom made suits idaman anda.







Satu lagi masalah kadang-kadang kaum adam ni tidak tahu membezakan suit yang sesuai untuk business ,casual, atau pun dinner.Mereka kadang-kadang hanya beli main tangkap muat,sudahnya suit untuk dinner dengan business talk seakan sama sahaja.




Di MONTANA FASHION SHOP,masalah ini dapat diselesaikan oleh perunding yang juga tukang jahit professional,anda hanya sebut sahaja apa yang anda inginkan,kemana anda ingin pergi,dan bagaimana potongan yang anda mahukan,selepas itu anda hanya pilih fabrik yang anda suka,mereka akan jahit dengan ukuran yang paling tepat."A tailor made suits",sesuai dengan trademark mereka menjadikan pelanggan sangat berpuas hati.




Di MONTANA FASHION SHOP,fabrik diperbuat dari bahan semulajadi yang berkualiti.Ada wool,cotton,linen dan cashmere.

Kebanyakkannya diimport dari luar negara.Fabriknya tidak panas dan tidak pula kesat.Anda datang sahaja ke MONTANA dan pilih fabrik yang anda suka.Semuanya tersusun rapi untuk anda sentuh dan pilih jenis kain  mahupun warna  yang anda suka.

TIDAK pandai memadankan warna?Jangan risau,di MONTANA bukan sahaja ada tukang jahit professional malah bagaikan perunding imej peribadi bagi anda.


BIJAK MENGGUNAKAN RUANG ALMARI.

Menjadi masalah  kita almari penuh dengan pakaian.Ada pelbagai design dan warna,tetapi selalunya,setiap kali apa-apa acara,kita lebih selesa memakai pakaian yang kita suka sahaja walaupun penuh baju satu almari tetap baju tu baju tu juga yang jadi pilihan.

Contohnya minggu ni pakai kemeja unggu,lepas cuci,tetap kemeja itu juga pilihan,apa sudah jadi dengan baju banyak-banyak dalam almari tu?Jawapannya senang..kita pakai mana yang kita rasa selesa.




Di MONTANA FASHION SHOP,anda akan lebih bijak menggunakan ruangan dalam almari pakaian anda.Tak perlu beli banyak baju jika ia tidak anda pakai hanya sebagai hiasan.Cuba beli 30 helai baju kemeja di MONTANA,pasti anda akan gunakan setiap helai darinya.







Yang menariknya custom made di MONTANA FASHION SHOP,hanya satu yang dijahit untuk anda.Tidak dijahit secara pukal atau banyak.Satu design hanya untuk satu customer.

Anda juga boleh pilih butang yang sesuai dengan corak fabrik,malah boleh design bentuk kolar leher ataupun pilih warna benang yang anda suka.Pokok pangkalnya,anda pasti akan puas hati.




Selain tempahan suit,baju kemeja,blazer mahupun jacket,anda juga boleh menempah pakaian tradisional seperti baju Melayu mahupun kemeja batik.





Selalu menjadi masalah lelaki yang beli baju Melayu ready made,kadang-kadang bahagian depan panjang,belakang pendek,ada pula nampak longgar apabila dikenakan walaupun sudah memilih saiz yang sesuai.

Di MONTANA FASHION SHOP,ANDA PASTI teruja menempah baju melayu mengikut potongan badan anda.Dari medium fit,slim fit atau pun loose fit,anda sendiri pilih dan boleh runding dulu sebelum ia siap dijahit mengikut posture badan anda.




 
Anda juga boleh dapatkan aksesori lelaki seperti custom-made tie,cravant,bowtie,cufflinks or cummerbund.

MAHAL TAK HARGA DI MONTANA FASHION SHOP?

Sehelai baju kemeja dengan pilihan warna yang anda suka,benang yang sesuai dengan warna anda suka,dengan bentuk kolar yang anda tinggal pilih  ,dengan jahitan yang kemas ditambah ukuran yang begitu tepat dengan bentuk tubuh hanya serendah minimum RM250 dan suit dalam RM980.

Itu yang paling minimum.Selebihnya anda boleh berbincang dengan tailor anda apa yang anda perlu bersesuaian dengan budjet anda.





Bagi Irda,biar alah membeli,menang memakai,beli satu baju tahan lama dan dapat selalu digunakan adalah yang terbaik sebenarnya.Daripada banyak baju,pakai sekali tak mahu pakai lagi kan?



Lagipun fabrik yang diimport sangat berkualiti,jika anda beli boleh pakai bertahun dan tidak turun warnanya sentiasa nampak seperti pakaian baru .

Ruangan coffee juga disediakan buat pelanggan yang berkunjung di Montana Fashion Shop.Sungguh mesra pelangan

Jadi kaum adam,selesaikan masalah anda dalam berfesyen dengan memilih MONTANA FASHION SHOP sebagai one stop centre untuk anda dalam bergaya.

Jika anda ingin menempah,boleh singgah di alamat seperti bawah:



Montana Fashion Shop
29,Ground Floor Jalan 21/1,Sea Park
46300 Petaling Jaya
Selangor
Tel:+603- 78751927
Mr Paul:012-2538727
 
Website:www.montana.com.my
Facebook:Montana Fashion Shop




Appreciate your time reading this entry.

4 Comments

Thank you,come again :)

  1. Yang berhajat bolehlah terjah ke tempat ni.

    ReplyDelete
  2. menarik ni irda.. yg mana tengah cari tailor tu boleh singgah ke montana ni kan... :)

    ReplyDelete
  3. lama bertahan mesti ramai loyal customer..custom made suit/shirt tak sama dgn ready to wear..lebih kemas dan teliti...

    teringat citer kdrama The Gentlemen of Wolgyesu Tailor Shop..

    ReplyDelete
  4. Nampak kemas jea jahitan baju kat butik nie..

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post