Lirik Lagu Mawi & Akhil Hayy – HambaMu [OST Imam Muda]


Ke arah satu perjalanan
Dalam sebuah kehidupan
Demi untuk mengecapi
Hasrat murni di dalam hati
Usaha dengan doa
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

(korus)
Suluhkan cahaya di hati terang (Allah)
Tunjukkan jalan seandainya hilang (Allah)
Tegakkan perjalanan yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh
Setibanya di sisiMu ku berserah
Terimalahku hambaMu Allah
Sekiranya takdir menguji
Cekalkanlah hasrat di hati
Semoga kesusahan bisa
Mengajar erti terus asa



Usaha dengan doa
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

with one team Morning meeting KL

Thank you one team for more than half million investment with sis IRDA.Thank you to HM konspirasi for this opportunity.Talk about investment.

Dulu zaman jadi.R.S Manager di bank,pagi-pagi bila nak masuk meeting alahai lemau je rasanya.Otak ni berselirat memikirkan nanti kena marah ke,kena hamun ke,budak-budak aku tak perform ni.Huhu.dI COWAY aura lain macam,tiada kemarahan yang ada cara memotivasi orang.

Bayangkan pagi yang lemau tu dengar lagu penuh semangat ni,rasa nak lompat pagar je cari customer,rasa nak pegang pedang samurai bunuh jiwa-jiwa yang malas.Buat sale kena ada energy,kena ada kuasa imaginasi.Jadi untuk create energy dan kuasa imaginasi tu hanya dengan memberi semangat dalam diri.

Semangat tu boleh diambil dengan cara mencontohi kejayaan orang lain,baca buku motivasi atau pun dengan mendengar lagu-lagu yang berunsur mendidik jiwa.Janganlah dengar lagu-lagu jiwang,kan tetiba teringat kekasih lama.Kahkah..lemau beb!

Jadi,kalau dunia sales,pagi-pagi kita kena marah atau tengok statistik,otak kita pun boleh jammed macam jammednya lebuh raya MRR2 di pagi hari.Percaya atau tidak,meeting di coway di pagi hari sungguh membangkitkan aura semangat seorang consultant water specialist.Setiap kali morning meeting,irda tertunggu-tunggu lagu ni.Gila apa mana ada orang seronok meeting pagi-pagi,tapi di coway bila nak meeting je seronok lain macam.

Sebenarnya apajua pekerjaan,dan apajua rapat umum @meeting,tak perlu marah-marah,tak perlu kita jerut perasaan orang itu orang ini,sebagai team leader ataupun orang atasan,untuk melahirkan orang bawah yang boleh bersaing adalah dengan membangkitkan semangat mereka BUKAN COMPARE diantara mereka,kita disini untuk bantu,bukan ingin tunjuk siapa top siapa low performers,tapi kita disini sama-sama mencari rezeki melalui dunia perniagaan tanpa modal.

Semua diantara kita ini hebat,ada jiwa-jiwa yang hebat,cuma cara kita mengoreksi potensi diri dan menggilap semangat dalam diri itu berbeza,sebab itu kita perlukan mentor dan circle yang baik-baik.Tiada seorang manusia pun yang boleh mengatakan anda lemah,anda tidak mampu,kerana kita diberikan oleh ALLAH dengan keupayaan dan bakat yang tersendiri.

Di coway,culture mendidik ,menggilap dan memotivasi antara satu sama lain bukan hanya sebagai my creed yang wajib dibaca,tapi ia adalah cara dan budaya kerja kita.Awesome,!!..Alhamdulilah,irda sebahagian dari aura-aura positif ini..Jom layan...

Irda jatuh cinta dengan lagu ni..sungguh menyerap dalam jiwa Sebagai hamba,,berusaha dengan doa,masanya akan tiba....ya masanya akan tiba,,kita ini sama,yang membezakan seorang hamba dengan hamba lain adalah perjuangan dan usaha,,moga kita beroleh kejayaan bukan untuk diri sendiri,tapi untuk keluarga dan agama,..aamin



suasana meeting coway di kuala lumpur.Jom saksikan.Klik video di bawah




Suasana meeting di Johor Bahru,jom saksikan . Klik video di bawah



Akhir sekali,jual penapis air tak "seglemer" kerja lain?Mari irda share income mereka..Ini income mereka,bukan irda ya.so pilihan di tangan anda "low profile with high income atau high profile with low income?"





Jadi kepada yang mencari kerja ,kepada suri rumah yang tak bekerja tapi inginkan kerja flexible,atau graduan yang belum menemui kerja yang nak 5 figure income,join lah coway.Modal anda?kerja keras,komited dan tidak malu berniaga.

Group irda sekarang ada 20 orang partime ejen,irda nak cari lagi 30 orang ejen tahun ni.Dont worry,kami nationwide satu Malaysia.




That all for today :)

salam hujung minggu.
irdagarmin#banker#entrepreneur#blogger#writer#emceespeaker




Appreciate your time reading this entry.

4 Comments

Thank you,come again :)

  1. Warisan Petani27 August, 2017

    Asal ada usaha dan komitmen, rezeki pasti ada.
    Hebat Irda.

    ReplyDelete
  2. inshaAllah rzeki ada kat mana2.. yg penting usaha dah berdoa.. nescaya ada jalannya

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah semoga Irda terus maju jaya..👏👏👏

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post