Assalammualaikum,

Selain berkolaborasi dengan travel agency di Padang dan Bukit Tinggi,Irda juga move another step berkolaborasi direct dengan orang di Acheh untuk lawatan ziarah Banda Acheh dan pulau weh(sabang).

image credit google

 Terdapat 2 pakej menarik untuk anda pilih:

1.Trip di banda acheh  besar sahaja
2.Trip di banda acheh dan pulau weh(sabang)


Jika anda hanya  nak jalan-jalan di Banda Acheh melihat panorama dan peninggalan tsunami dan tidak berminat ke pulau jadi boleh pilih pakej yang pertama.Jangan lupa singgah di muzium yang menempatkan nama-nama mangsa tsunami ,ia sangat menginsafkan kita.Memang ada dalam itenari kami ya.

Jika anda sudah berjalan di Banda Acheh dan  nak ke pulau,ingin menikmati keindahan pulau yang sangat cantik,snorkeling dan melihat keindahan laut,haa jangan lupa ambil pakej yang ke dua.Memang sangat berbaloi dengan harganya.

Snorkeling berapa harganya?

Snorkeling di pulau sabang hanya RP350,000 untuk satu boat muatan 10 orang maximum.Peralatan pula Rp,50,000.00...Berbaloi sangatlah kan...kalau ada 10 orang tong-tong lah kan..itu adalah harga terkini hingga entry ini ditaip ya.

image credit google


Supir yang irda gunakan di Acheh juga fasih berbahasa Melayu sebab dua tahun pernah bekerja di Malaysia...makanan disana jangan risau semua halal.Namanya sahaja negeri serambi Mekah dan majoritinya adalah muslim.


Acheh tempatnya unik,keindahan pantai yang memukau dan juga banyak tempat sejarah untuk kita nikmati,sangat sesuai untuk rombongan  mahupun jalan-jalan seisi keluarga,untuk bulan madu pun tak kurang hebatnya.Kenyamanan udara yang menyegarkan dan sudah pastinya pakej yang amat menarik menanti anda buat pembaca blog irda.





Jika ada yang berminat,boleh wassap irda ya untuk dapatkan info lebih lanjut.Hendak bertanya dulu pun tak apa,insyaALLAH irda akan balas pertanyaan anda .

Itu sahaja untuk hari ini..daaaa


Appreciate your time reading this entry.

1 Comments

Thank you,come again :)

  1. subhanallah cantik jernihnyaaa air laut kat sana. sungguh orang cakap Indonesia ni memang Allah kasi kaya dengan nature lawa2..

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post