terbitan:Grup Buku karangkraf
cetakan tahun 2012
ada 320 muka surat
habis dibaca dalam masa seminggu setengah


Resensi

motivasi santai,cerita penuh dari pengalaman dan aktiviti harian,bahasa yang mudah difahami menjadikan buku ini sampai lunyai dalam handbag saya kerana ketaksuban saya untuk menghabiskannya.Jika saya down dan bad mood,saya tidak akan mencari solusi lain selain buku motivasi!

Tak guna kaya kalau miskin amal,tak guna jawatan tinggi kalau tidak bertuhan,tak guna cantik atau lawa tapi bertuhankan syaitan.--kesimpulannya jangan kantoi solat walaupun anda sesibuk manapun anda

Insan hebat tidak mengemis kasih sayang,tapi dia lah yang memberikan kasih sayang--kesimpulan ayat ini bagi saya jika ingin disyangi oleh semua makhluk Allah,anda harus menjadi seorang penyayang dulu.apa yang anda beri itu yang anda dapat.


Rajin saja tapi tidak ada ilmu hujungnya penat-setiap krja perlukan ilmu,kalau rajin tidak berilmu hujungnya hanya penat.kalau kot ye pun ada hasil,mungkin lambat dan sedikit.sedangkan orang yang bekerja dengan ilmu.hasilnya lebih lumayan.work smart,and earn smart :)

sesungguhnya tidak ada orang yang hidupnya susah sentiasa dan tidak ada orang yang hidupnya senang sentiasa.susah dan senang itu adalah bagian dari hidup.dan semua orang akan merasa.

Ibnu al Juham "apabila aku mengantuk sedangkan  belum tiba waktu tidur,maka aku terus mengambil buku dan membacanya.saat aku membaca aku merasakan hati aku seronok dan dapat apa yang aku cari.seangat sewaktu membaca adalah semangat yang membangunkan tidurku"-tapi berapa ramai rakyat malaysia yang begitu malas membaca..haa kantoi!

Sabda Rasul" berilah dan belanjalah,dan jangan kamu menutupi kepunyaanmu,kerana dengan itu ALLAH akan menutupi rezekimu'-jangan selalu mengatakan tidak punya wang atau terlalu kedekut,kerana ia akan menutup pintu rezeki.so jangan kantoi dari bersedekah!

sedikit olahan sahaja,selebihnya bleh cari buku ini ya...good night!


Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post