Beneft AFFIN ISLAMIC Platinum Mastercard Credit card-I



Kad kredit AFFIN ISLAMIC Platinum Mastercard ini adalah salah satu kad kredit islamic yang saya beri sebagai tambahan selain AFFIN Duo -I.


Kelebihan kad kredit ini tidak kurang hebatnya dengan AFFIN Duo-I.Walaupun ia hanyalah kad kredit lebih kepada reward point tiada cash back namun ia ada banyak manfaat yang lain.

 Paling penting ia adalah  kad kredit ANNUAL FEE WAIVER FOR LIFE tanpa syarat.Berbanding AFFIN DUO-I,Annual Fee hanya percuma selama 3 tahun dan tahun berikutnya hendaklah guna sekurang-kurangnya 12x setahun baru free lagi,tetapi tidak untuk AFFIN ISLAMIC Platinum Mastercard Credit card-i,ia memang FREE FOR LIFE walaupun tiada transaksi untuk setahun.

Hanya perlu anda stanby RM 25 setahun sekali sebagai payment SST government tax.


Apa benefit lain AFFIN ISLAMIC Platinum Mastercard Credit card-i ?


Selain cash on call dan balance transfer yang sudah pun saya terangkan di artikel sebelum ini iaitu di sini [ Apa yang perlu anda tahu tentang AFFIN DUO ]

Ada beberapa benefit lain untuk kad kredit AFFIN ISLAMIC Platinum Mastercard seperti tertera pada gambar rajah diatas.

Complimentary Airport Lounge Access


Complimentary* access to Plaza Premium Lounge located in Malaysia.

Cardmember and each accompanying guest can also enjoy 25% access discount to all Plaza Premium Lounges in Malaysia and 20% access discount on all Plaza Premium Lounges in overseas throughout the year.

*Applicable to Cardmember with a minimum spend of RM3,000 in the latest credit card-i statement.

AFFIN Rewards

AFFIN Rewards Points for dining, groceries and online/e-commerce transactions .1X AFFIN Rewards Point for other retail transactions*
*Excluding charity, government and petrol transactions.

Air Miles

​​​​Convert your AFFIN Rewards Points to Enrich Points, AirAsia BIG Points and/or Malindo Miles at a competitive conversion rate and redeem complimentary flights for your next getaway.

Funeral Expenses Coverage

Complimentary funeral expenses coverage of RM1,000.

Charity Contribution

For retail transaction you made with AFFIN ISLAMIC Mastercard Credit Card-i, the Bank will contribute a portion to the selected charity organisations.

Untuk lebih details tentang term & condition untuk benefit kad kredit AFFIN ISLAMIC Platinum Mastercard  bolehlah anda semak di pautan website bank di link ini : [AFFIN Platinum Mastercard-i]

Jadi bila anda sudah pun menerima AFFIN Duo-i dan AFFIN ISLAMIC Platinum Mastercard Credit card-i,anda boleh pilih untuk aktifkan ketiga-tiga kad ini jika mahu.Setiap kad kredit ini ada manfaat dan kegunaan yang berbeza.

Anda ikuti sahaja lembaran yang telah disertakan dalam sampul penerimaan kad kredit anda untuk anda aktifkan.Ikuti sahaja langkah-langkahnya.Akhir kata selamat menggunakan kad kredit dalam urusan  seharian.

Bijak menggunakan kad kredit,bijak kewangan.Tahniah buat anda.


Appreciate your time reading this entry.

Post a Comment

Thank you,come again :)

Previous Post Next Post